پرداخت تسهیلات به ازای اشتغال مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار کند، از وام کم بهره و کمک هزینه بیمه برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایران ریپورتس، سید محمدصادق کشفی‌نژاد یکشنبه ۱۱ مهرماه در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به ایجاد ۳۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی فارس در سال ۹۹ اظهار کرد: ۱۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان در سال‌جاری اختصاص یافته که ۲۱ میلیارد ریال تاکنون در این زمینه هزینه شده است.

او افزود: در راستای تسهیل اشتغال مددجویان علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره که با سقف یک میلیارد ریال به هر مددجو ارائه می‌شود، پرداخت کمک هزینه بیمه تامین اجتماعی خود اشتغالی نیز انجام می‌شود که تاکنون با محدودیت زمانی ۵ سال برای هر مددجو مواجه بودیم و خوشبختانه این محدودیت در دستورالعمل جدید برای افراد دارای معلولیت برطرف شده است.

کشفی‌نژاد همچنین یادآور شد:در سال ٩٩ مبلغی بالغ بر ١۵میلیارد تومان کمک هزینه بیمه تامین اجتماعی به سه هزار و ٢۵٢نفر از مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: محدودیت استفاده از تسهیلات کم بهره و مشوق بیمه‌ای به صورت همزمان برای کارفرمایان نیز با پیگیری‌های معاونت مشارکت‌ها و اشتغال بهزیستی برطرف شده است و هم‌اکنون کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار می‌کنند هم از وام کم بهره و هم از کمک هزینه بیمه برخوردار می شوند.

کشفی نژاد اضافه کرد: در زمینه مسکن مددجویی نیز بهزیستی فارس امسال ۱۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان به مددجویان واگذار می‌کند و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار جهت خانه دار شدن مددجویان هزینه کرده است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.