پخش دومین رویداد هنر کنگره جهانی «محمد، پیامبر رحمت(ص)» از باغ ارم شیراز

به گزارش ایران ریپورتس؛ حامد تقوایی، دبيرکل کنگره جهانی «محمد، پیامبر رحمت(ص)» در آیینه ادب و هنر امروز، ۱۷ خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: اجرای زنده آثار هنری در رشته‌های گوناگون به عنوان یکی از رویدادهای مهم این کنگره برنامه‌ریزی شده است و به تدریج در اماکن هنری و تاریخی شهر شیراز با حضور مشاهیر هنری کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌گونه رویدادها از جنبه‌های گوناگون حائز اهمیت است، افزود: نخست، افزایش دسترسی‌پذیری آثار هنری با توجه به پخش زنده مراحل تولید اثر است کخ از طریق فضای مجازی همه علاقه‌مندان از سراسر دنیا امکان مشاهده تولید آثار را خواهند داشت.

تقوایی ادامه داد: دوم نشر، معرفی و گسترش هنرهای اسلامی و مشاهیر هنری است که اختصاصاً در این کنگره به صورت همزمان بحث مهم معرفی اسلام راستین و پیامبر اکرم(ص) نیز به زبان هنر صورت می‌گیرد.

دبیرکل کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) ادامه داد: از نظر جنبه آموزشی نیز علاقه‌مندان به رشته‌های هنری می‌توانند از نزدیک با مراحل تولید یک اثر آشنا شده و اطلاعات مربوطه را از زبان خالق اثر دریافت کنند.

وی بیان کرد: دومین رویداد اجرای زنده این کنگره در رشته نقاشی خط و با حضور استاد علی‌رضا کریم‌پور، هنرمندی خوشنویس، در روز چهارشنبه، ۱۹ خردادماه جاری در باغ ارم شیراز انجام خواهد شد.

تقوایی با بیان اینکه این برنامه به همت دبیرخانه کنگره و دبیر بخش نقاشی خط کنگره محمد اوجی‌نژاد اجرا خواهد شد، گفت: پخش زنده این رویداد نیز از ساعت ۱۰ بامداد در آدرس اینستاگرامی Http://instagram.com/artsformuhammad  برای دوست‌داران این هنر پخش خواهد شد.

یادآور می‌شود، علیرضا کریم‌پور، زاده ۱۳۴۷ است. وی خوشنویسی را با شاگردی نزد استاد قاسم احسنت از سال ۱۳۶۲ آغاز و در سال ۱۳۷۰ نیز مدرک ممتاز خط را دریافت کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.