ورود ۵/۵ میلیون خودرو غیربومی به استان فارس

 رییس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: از شروع طرح نوروزی پلیس، ۲۶ اسفندماه ۹۹ تا ظهر دوشنبه بیش از پنج میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو از استان‌های همجوار وارد استان فارس شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: مقایسه آمار تردد تعطیلات نوروز تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال که چهار میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۹۰ تردد خودرو ورودی به استان بوده نشان از رشد ۲۴ درصدی ترددهای در نوروز ۱۴۰۰ دارد.

وی اظهار کرد: پرترددترین محورهای استان فارس در نوروز امسال مسیرهای شمالی فارس و جاده مرودشت به سمت شیراز بوده است.

رییس پلیس راه شمالی فارس در ادامه گفت: طرح ترافیکی پلیس ویژه ایام نوروز از ۲۶ اسفندماه ٩٩ آغاز شده و تا ١۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

دهقانی با تاکید بر اینکه رانندگان باید رعایت مقررات رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند، ابراز امیدواری کرد که شاهد نوروز کم حادثه‌ای در محورهای فارس باشیم.

او همچنین یادآور شد: ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز فارس شامل جریمه می‌شود.

تردد در جاده‌های استان فارس طی شبانه‌روز گذشته افزایش یافته و این در حالی است که ترددهای بین شهری و سفر از عوامل شیوع کرونا اعلام شده است.

بر اساس این گزارش ، بنا بر اعلام روز دوشنبه مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۲۶ تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری استان، نسبت به روز قبل ۱۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.
ابر اساس این گزارش، اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ در محور مرودشت-شیراز و کمترین تردد در محور لار-لامرد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ ثبت شده است.
این مرکز افزوده است: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های  نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت های شعب راهداری سراسر  استان، در حال حاضر تمامی محورهای استان  باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا روز یکشنبه اول فروردین‌ماه جاری با اشاره به اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در فارس ممنوع است گفت: شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارد و ارسنجان، مرودشت و داراب هم وضعیت نارنجی دارند و سفر به این شهرها ممنوع است.
وی در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی، از هموطنان خواست در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به استان فارس سفر نکنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.