نیروهای متخصص،متعهد و انقلابی موجود در بدنه شهرداری می توانند نقش بسزایی در توانمندسازی شهرداری و رفع مشکلات شهری داشته باشند

رئیس انجمن صنفی نیروهای شرکتی شهرداری شیراز: امروزه نقش نیروهای انسانی توانمند در هر ارگان و سازمانی نقشی بی بدیل و اثرگذاردر وجهه بخشی به آن ارگان یا سازمان دارد.

محمد تولائی گفت : شهرداری ارگانی خدمات رسان می باشد و خدمات شهرداری و زحمات مجموعه بزرگ شهرداری در دوره های گذشته و حال بر کسی پوشیده نیست، اما اگر به تاریخچه خدمات دهی این ارگان خدمات رسان از دیدگاه کارشناسی نظر افکنده شود، به یقین نقش نیروهای موجود در بدنه شهرداری نقشی اثرگذارتر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری بوده است. اما مشاهده می شود عده ای بدون نیاز به هیچ پیش شرطی برای سابقه تجربی و تخصص در حوزه مدیریت شهری با هر مدرک تحصیلی در جایگاه مدیریت ارشد هر یک از زیر مجموعه های شهرداری و یا مدیران پایه بکارگیری می شوند و طی سالیان قاطبه کارکنان شهرداری عطای کنشگری در این عرصه را به لقایش بخشیده اند.حال آن که وجود نیروهای متخصص،متعهد و انقلابی موجود در بدنه شهرداری می توانند نقش بسزایی در توانمندسازی شهرداری و رفع مشکلات شهری داشته باشند و انتظار است در دور بعدی شورا تمام مدیران پایه از بدنه شهرداری باشند و از ورود افراد بدون سابقه مدیریت شهری به شهرداری جلوگیری شود البته نباید نادیده گرفت که شهردار آینده حق دارد تعدادی از معاونین خود را بنا به ملاحظاتی در صورت نیاز از بیرون انتصاب کند و این تاحدی توجیه پذیر هست.
رئیس انجمن صنفی نیروها شرکتی شهرداری اظهار داشت : حال که به انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر نزدیک می شویم این انتظار می رود که آن عزیزانی که به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر انتخاب می شوند، این مهم را در نظر بگیرند که برای اداره بهتر شهر و توسعه و پیشرفت هرچه بهتر آن، نیروهایی از بدنه شهرداری در پستهای مدیریتی و حتی کارشناسی به کار گمارده شوند تا حضور آنان به دلیل شناخت بیشتر از مشکلات شهری و حوزه درون سازمانی، راهبردی برای توسعه و پیشرفت بهتر شهر باشد.
محمد تولائی در ادامه افزود : در شورا و شهرداری آینده جذب نیروهای جدید در صورتی که نیروهای فعلی تعیین تکلیف نشده اند کاملا اشتباه است و بایست ممنوع گردد،اساسا انتخاب اعضاء مدیریت شهری در هر شهر و کلانشهر بر اساس برنامه و اهداف از قبل اعلام شده آنها صورت میگیرد. بعد از روند انتخاب، مدیریت شهری باید بتواند بر اساس منابع مالی و کادر متخصص خود اقدامات لازم را در راستای تحقق برنامه و اهداف و با حفظ اولویت بندی به انجام برساند. لازم است مدیریت شهری از هر گونه افزایش هزینه برای عموم مردم خودداری کند و هزینه های از این دست را برای ارائه خدمات در بخش آموزش و فرهنگ سازی و غیره برای شهروندان استفاده نماید.
رئیس انجمن صنفی نیروهای شرکتی در پایان گفت : امیدواریم این پیام رسای عدالت خواهی و عدالت طلبی به گوش کاندیداهای محترم شورای اسلامی شهر شیراز برسد و این افراد موضع خود را در قبال این مسائل شفاف بیان کنند تا شهروندان با خیال آسوده سکان اداره شورا و شهرداری با بودجه بیش از 6هزار میلیارد تومان را با حضور پرشور در انتخابات به افراد مومن،متخصص،متعهد و انقلابی واگذار نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.