نقش قابل تقدیر سازمانهای مردم نهاد در مدیریت بحران ها

شورای حمایت و توسعه سازمان های مردم نهاد شهرستان شیراز به ریاست جمشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز تشکیل جلسه داد.


به گزارش ایران ریپورتس98، در این نشست جمشیدی ضمن تشریح روند اخذ مجوز سازمان های مردم نهاد بیان داشت: مشارکت های مردمی در قالب سازمان‌های مردم نهاد و در چارچوب موضوعاتی از قبیل مباحث اجتماعی، امور خیریه، امور بشردوستانه، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، امور زنان، آسیب دیدگان اجتماعی، محیط زیست و … موضوعی است که در قوانین و اسناد بالادستی همواره مورد تاکید و توجه بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز در خصوص نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد گفت:
سازمان های مردم نهاد در ۳ جایگاه مشاور، منتقد سازنده و بازوی اجرایی، ایفای نقش نموده و اداراتی که در زمینه پژوهشی و تخصصی فعالیت می کنند میتوانند از افراد متخصص و کارآمد این سمن ها به عنوان مشاور استفاده نموده و از ظرفیت ها و پتانسیل های آنان در بهبود عملکرد سازمانی بهره گیرند.
وی با اشاره به نقش و کارکرد دوم سمن ها، بهره گیری شایسته از انتقادات سازنده سازمان های مردم نهاد را عاملی در راستای پیشرفت و تسریع امور در ادارات برشمرد.
به گفته جمشیدی سازمان های مردم نهاد در جایگاه سوم خود، در شرایط بحران نقش بازوان اجرایی دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان را ایفا نموده و به کمک در حل بحرانهای مختلف شتافته اند.
علی عسگر جمشیدی ضمن قدردانی از تلاش های موثر سمن ها و تشکل های غیر دولتی در سال پربحران ۹۸ خاطرنشان کرد: در بحران هایی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی، شیوع بیماری کرونا و ارائه کمک‌های مومنانه، به عینه شاهد فعالیت های مثبت و تاثیرگذار این سازمان های مردم نهاد در امر خدمت‌رسانی به مردم بوده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های خداپسندانه و خیرخواهانه سازمانهای مردم نهاد در بحرانهای اخیر، خاطر نشان کرد؛ تجربیات نشان داده است که حمایت و تقویت اینگونه تشکل های مردمی می‌تواند در کاهش و کنترل آسیب ها و بحران های طبیعی و اجتماعی نقش موثری را ایفا نماید.
در پایان این نشست، طرح های ارائه شده توسط متقاضیان اخذ مجوز تاسیس سازمان های مردم نهاد بررسی و رای گیری در این خصوص با حضور اعضای حاضر در جلسه انجام شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.