نرخ آجیل و خشکبار شب یلدا در شیراز اعلام شد+ قیمت

نرخ های مصوب آجیل شب یلدا ۹۹ در شیراز از ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش ایران ریپورتس، رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز گفت: خشکبار مورد نیاز مردم در سه درجه بندی تقسیم شده است که قیمت‌های هر محصول بسته به شرایط آن کالا تعیین و مشخص شده است.

عبدالله رزاق منش در خصوص نحوه قیمت گذاری پسته در شیراز متذکر شد: چهار نوع پسته در واحدهای صنفی در سطح شیراز توزیع می‌شود که به ارقام کله قوچی، اکبری، احمدی آبادی و فندقی معروف است که این ارقام در درجه اول از ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

او در خصوص ارقام درجه دو و سه این محصول نیز عنوان کرد: ارقام درجه دو این دسته از ۲۷۰ هزار تومان تا ۲۲۰ هزار تومان و در نوع درجه سوم از ۲۵۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رزاق منش در خصوص قیمت تعیین شده برای آجیل شب یلدا نیز عنوان کرد: این محصول نیز در دو نرخ قیمت گذاری شده و آجیل درجه اول، ۱۶۴ هزار تومان، و در درجه دوم ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

او ادامه داد: قیمت گذاری آجیل شب یلدا باسلوق در یک درجه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان در خصوص قیمت مغز بادام شب یلدا نیز گفت: مغز بادام ایرانی درجه اول ۳۰۰ هزار تومان و درجه دوم ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی در خصوص قیمت مغز بادام خارجی افزود: مغز بادام خارجی درجه اول ۲۵۰ هزار تومان، درجه دوم ۲۳۰ هزار تومان و درجه سوم ۲۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رزاق منش در ادامه قیمت فندق درجه یک را به ترتیب ۳۷۰ هزار تومان برای درجه یک و ۳۲۰ هزار تومان برای درجه دو اعلام کرد.

به گفته این رئیس اتحادیه افراد تنها از واحدهای صنفی مجوز دار نسبت به خرید محصولات خود اقدام کنند و نرخ‌های جدید قیمت گذاری محصولات نیز بایستی در محل عرضه نصب و در معرض دید مصرف کننده باشد.

رزاقمنش همچنین خاطرنشان کرد: در جهت مقابله به هرگونه تخلف و گران‌فروشی افراد می‌توانند با شماره تلفن ٣٢٣۴٠٠٠٠ تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.