مهار آتش سوزی مراتع چنارو شهرستان خرم بید

آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان خرم بید با تلاش نیروهای مردمی و مشارکت همگانی مردم به طور کامل مهار گردید.

به گزارش ایران ریپورتس98، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خرم بید با اشاره به وقوع آتش سوزی مراتع چنارو این شهرستان اظهار داشت : پس از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در این منطقه ، بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام و موفق شدند حریق را در کمترین زمان ممکن مهار کنند.
وی با اشاره به کمک و مشارکت همیاران طبیعت و گروه های کوهنورد مردمی در این عملیات افزود: این آتش سوزی با کمک فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و بخش مشهد مرغاب شهرستان ، نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی و هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج سپاه پس از گذشت 3 ساعت تلاش مستمر به طور کامل کنترل و مهار گردید.
کریمی بیان داشت: با اینکه با تلاش و مشارکت مردم و سایر گروه ها شعله های آتش به طور کامل مهار گردید اما متأسفانه در این آتش سوزی حدود 30 هکتار از طبیعت پلنگان چنارو در شهرستان خرم بید دچار آسیب شد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خرم بید در ادامه گفت: رخداد آتش سوزی در طبیعت پدیده ای است غیرقابل جبران و هرگونه سهل انگاری باعث از بین رفتن منابع طبیعی و سرمایه های ارزشمند ملی می گردد.
وی ضمن اشاره به رعایت تمامی نکات لازم و ایمنی جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزیها در عرصه های جنگلی و مرتعی از مردم خواست تا با مشاهده هرگونه تخلف ، آتش سوزی و تخریب در عرصه های مرتعی و جنگلی به شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.