مشتری مداری، مزیت رقابتی برای بنگاه‌های اقتصادی است

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: امروزه اخلاق کسب و کار و مشتری مداری در نزد واحدها و بنگاه‌های اقتصادی به مزیت رقابتی تبدیل شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، صلاح الدین ایزدفر در نشست بررسی چالش‌ها و موانع زیست اخلاقی در کسب و کار در شیراز افزود: در صورت نبود تعامل بین عوامل ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، نتایج اخلاقی و اقتصادی حاصل نخواهد شد.

شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در مناسبت بین فردی هستیم
یک استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی هم گفت: هم‌اینک در مناسبات بین فردی شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در کار و همچنین تعامل بین کارفرما و کارکنان هستیم.
احمد الله یاری افزود: زندگی شخصی و کاری افراد در خصوص بروز و ظهور افعال و رفتار اخلاقی در جامعه از یکدیگر جدا نیست و متاثر از یکدیگر است.
او ادامه داد: منابع انسانی در تمام ارکان سازمان، اجتماع و در تمام ابعاد زندگی شخصی و کاری حائز اهمیت است و باید به منابع انسانی و تعاملات بین افراد در محیط کار و سازمان و نحوه رفتار مدیران و صاحبان مشاغل با نیروهای خود پرداخته شود.
وی موانع و عوامل موثر در زیست اخلاقی شامل شیوه تعریف اخلاق، عوامل سازمانی و عوامل فردی است و در بسیاری از مواقع برخی از بی اخلاقی‌ها ناشی از برداشت‌های ناصحیح از مفهوم اخلاق حرفه‌ای است که بی تاثیر از مشغله و دغدغه‌های افراد در زندگی شخصی نیست که باعث افزایش یا کاهش بروز چنین رفتارهایی در محیط های کاری می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.