مشاوره و ارایه مراقبت های پرستاری در منزل چگونه مراکزی هستند؟

مرکز مشاوره و ارایه مراقبت های پرستاری در منزل موسسه ای است که برای تأمین مراقبت های پرستاری بر اساس نیاز مددجویان مطابق با شرح وظایف و اختیارات تعیین شده پس از دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی دایر می شود.

به گزارش ایران ریپورتس، هدف از تأسیس این مراکز، ارایه مراقبت های پرستاری در منزل در زمینه های مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی، پیگیری امور درمانی و توانبخشی به مردم طبق دستور پزشک معالج و یا پزشک طرف قرارداد با مرکز مشاوره و ارایه مراقبت های پرستاری در منزل است.

چگونه به این مراکز دسترسی پیدا کنیم؟

مراکز مشاوره و ارایه مراقبت پرستاری در منزل در سطح استان به صورت خصوصی مشغول به فعالیت هستند. شهروندان برای اطلاع از مراکز مجاز می توانند با اداره پرستاری واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شماره ۳۲۱۲۲۲۰۲ تماس و یا از طریق سایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی الکترونیکی https://darman.sums.ac.ir اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایند.

چگونه از این مراکز درخواست خدمت کنیم؟

پس از انتخاب مرکز موردنظر از بین مراکز مشاوره و ارایه مراقبت پرستاری در منزل، با مراجعه حضوری به مرکز و یا تماس تلفنی می توانید از این مراکز درخواست مراقبت در منزل نمایید. توجه داشته باشید که مراقبت های ارایه شده از سوی این مراکز دارای تعرفه مشخص بوده که هر ساله از سوی وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ می شود و دریافت دستمزد خارج از آن، تخطی از قانون محسوب می شود که در این صورت می توانید برای طرح شکایت به اداره نظارت بر درمان واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه نمایید.

چه افرادی می توانند برای ارایه مراقبت های پرستاری به منزل شما بیایند؟

افرادی می توانند مراقبت های پرستاری را در منزل ارایه دهند که دارای دست کم مدرک کارشناسی پرستاری، اتاق عمل، بیهوشی، بهیار، کمک پرستار و کمک بهیار که از مهارت و دانش کافی برخوردار باشند و حتما زیر نظر یک مرکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری مشغول به فعالیت بوده و از طریق آن مرکز با کارت شناسایی معتبر به منزل شما فرستاده شوند و بر اساس شرح وظایف ارایه خدمت کنند.

در صورتی که از مراقبت های ارایه شده از سوی افراد اعزام شده به منزل شکایت داشتید، چگونه آن را پیگیری کنید؟

با توجه به این که تمامی مراکز مراقبت در منزل زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارایه خدمت می کنند و از سوی این معاونت با مشارکت اداره پرستاری و اداره نظارت مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند، درصورتی که از کیفیت مراقبت های ارایه شده و یا نحوه ارایه مراقبت ها شکایت داشتید، می توانید با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایت واقع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شکایت خود را مطرح و پیگیری کنید./ ا.خسروجردی

«مرجان روزی طلب»؛ کارشناس مسوول مراقبت های پرستاری در منزل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

Leave a Reply

Your email address will not be published.