لزوم مدیریت نوین الکترونیک شهری همراه با تخصص شهری

رشد چشمگیر جمعیت شهری مخصوصا در کلان شهرها مدیریت سنتی بر کلانشهرها را ناکارآمد کرده به طوری که آثار و تبعات اجتماعی این نوع مدیریت در کلان شهرهای ایران کاملا مشهود می‌باشد.

ایران ریپورتس98// روشهای  سنتی و مخدوش خدمات شهری در عصر حاضر زاییده تفکرات اشتباه و تصمیم گیری های نادرست متولیان امور شهری در انتخابات پارلمان شهری و به تبع آن انتخاب مدیران سنتی و ناکارآمد شهری در کشور ما می‌باشد، جدی نگرفتن لزوم مدیریت تخصصی شهری در اداره امور شهرهای ایران یکی از بزرگترین معضلاتی است که دامن‌گیر شهروندان گردیده که به صورت خاموش پیکره زندگی اجتماعی شهروندان را  هدف قرار گرفته و تخریب می‌کند.

روش نوین مدیریت الکترونیک شهری توسط متخصصین شهری میتواند روش موثری در کاهش معضلات شهری از جمله ترافیک ، حمل و نقل، توزیع عادلانه خدمات شهری ، محیط زیست و… باشد .

معضل بزرگی که امروزه در کشور ما و تمام دنیا زندگی مردم را تهدید کرده  و جان بسیاری از هم نوعان ما را گرفته ویروس کرونا یا همان کوید ۱۹میباشد که رشد سریع  و شیوع آن در کلان شهرها میتواند تلنگری بر لزوم این نوع مدیریت در کلانشهرها و یا شهرهای ما باشد.

همزیستی اجباری با این ویروس خطرناک لازمه تحول در ارایه خدمات اجتماعی بدون حضور فیزیکی شهروندان که همان مدیریت نوین الکترونیک شهری هست فقط و فقط توسط مدیریت تخصصی شهری قابل اجراست.

امید است که در عصر کنونی که دنیا بر پایه تکنولوژی و الکترونیک استوار است متولیان تصمیم گیری بر فرایند پارلمان شهری و مردم که نقش بسزایی در سرنوشت خود دارند استین همت را بالا بزنند و تحولی عظیمی در مدیریت آینده شهری به وجود بیاورند .

 *غلامحسین رهبرنیا؛ دکترای شهرسازی و استاد دانشگاه

Leave a Reply

Your email address will not be published.