قوه قضاییه یکی از ستون‌های اصلی نظام اسلامی است

امام جمعه شهرستان فراشبند در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، آن را یادآور مجاهدت های رادمردانی همچون شهید آیت الله سیدمحمد بهشتی و شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی دانست که هر دو در مقام ریاست قوه قضائیه به الگوی قاضی ‌القضات عادل و خادم شناخته می‌شدند

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام و المسلمین مجید فرج زاده فسائی امام جمعه شهرستان فراشبند با تاکید بر اهمیت کم نظیر این قوه، اجرای کامل سند تحول دستگاه قضا، مبارزه با فساد در درون و بیرون این دستگاه، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌ های مشروع، و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم قوه قضائیه خواندند و افزود: ملاک اصلی داوری درباره فعالیت همه دستگاه‌ها، نتیجه و محصول نهایی است که به دست مردم می‌رسد.

او افزود: گرامیداشت هفته قوه قضائیه یادآور مجاهدت های رادمردانی از تبار سرخ حسین است. بزرگانی چون شهید آیت الله سید محمد بهشتی و شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی که هر دو در مقام ریاست قوه قضائیه به الگوی قاضی‌القضات عادل و خادم شناخته می‌شدند و هر دو ققنوس وار در میان شعله های آتش به شهادت رسیدند و نامشان بر جریده تاریخ جاودانه شد و پس از ارتحال، محبوبیت مضاعف یافتند.

فسائی در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر از اصحاب امام در بمب گذاری منافقین صورت گرفت، دکتر بهشتی را دارای رتبه عالی علمی حوزوی، بسیار پرکار، مصداق بارز نظم، مبتکر، پر حوصله برای شنیدن حرف‌ ها حتی حرف‌های مخالفان و بدور از ریا و تظاهر برشمرد و گفت: خصوصیات اخلاقی و کاری بهشتی امروز هم، برای همه درس آموز است. ایشان آشنایی دقیق با زوایای قوه قضائیه را از محسَنات آقای محسنی اژه ای دانستند و این قوه را از مهمترین ارکان و ستون‌های اصلی نظام خواندند که اقدامات مثبت آن تاثیرات شگرفی بر زندگی مردم و پیشبرد اهداف نظام دارد و اقدامات احتمالی منفی‌ اش، اختلال و ضربات مهم به همراه می‌آورد.

به گفته وی، امروز به برکت حضور این شهیدان، قوه قضائیه نزد افکار عمومی، وجهه ای تراز و اعتباری درخشان دارد و مأمن و ملجاء دردمندان و ستم دیدگان است. قضات جمهوری اسلامی ایران، مجاهدانی گمنام و مظلوم هستند که خوف از خدا و پایبندی به حقیقت و عدالت نزد آنان باعث شده است تا قوه قضائیه به نهادی پاک و مردمی تبدیل شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فراشبند بیان کرد: از مهم ترین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، تحقق عدالت و بنای حکومتی بر مبنای دادگستری و تحکیم پایه های عدل در جامعه اسلامی است؛ از همین رو، هفته اول تیر ماه، مصادف با سالروز فاجعه جانسوز و دردناک ترور و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران گرانقدرش ، هفته قوه قضائیه نام گرفت تا ضمن تجلیل از مقام شامخ ایشان به عنوان معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور، اهمیت آن هدف متعالی مورد تاکید قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: چه بسیار قضات پاکبازی که شجاعانه از حق دفاع کردند و مقابل گردن‌کشان و قانون‌شکنان ایستادند و جان خود را در این راه فدا کردند و شهید راه عدل شدند.

مجید فرج زاده فسائی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی چشم بیدار نظام و کشور در عرصه تظلم خواهی، عدالت گستری و ظلم ستیزی است و اهمیت دستگاه قضا در کشور بر هیچکس پوشیده نیست و در قرآن کریم و احادیث قدسی بر منزلت جایگاه قضاوت در سایه عدل و اجرای عدالت تأکید فراوان شده است.

او ادامه داد: بی شک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تامین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخشهای مختلف دستگاه قضا است که به صورت جدی به  مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی، قانون شکنی ها و جرائم مختلف برخواسته و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه خاصه مدیران و همه کارمندان وکارکنان دادگستری شهرستان فراشبند که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان و ایجاد جامعه ای امن  سلامت، تلاش‌های مؤثر و فراوانی داشته اند تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت و تأییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان آرزومندم.

خبرنگار/فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.