شهرداری شیراز پویش «من هم ماسک می زنم» را راه اندازی کرد

شهرداری شیراز به منظور تشویق شهروندان به استفاده از ماسک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پویش «من هم ماسک می زنم» را راه اندازی کرده است.


به گزارش ایران ریپورتس، شهردار شیراز در آیین آغاز این پویش اعلام کرد: پویش «من هم ماسک می زنم» با بیش از 600 نیروی انسانی مجموعه شهرداری و 60 خودرو کار خود را آغاز کرده است و طی آن این افراد در گروه های دو الی سه نفره در سطح شهر و خیابان های شلوغ و پرتردد حضور دارند و شهروندان را به استفاده از ماسک تشویق می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور افزود: با توجه به اعلام نهادهای بهداشتی مبنی بر تاثیر بالای استفاده از ماسک بر کاهش میزان ابتلا به کروناویروس، این کمپین در شیراز کلید خورده و تا ۲ هفته تداوم دارد.
شهردار شیراز ضمن هشدار نسبت به شیوع بیش از پیش کرونا در شیراز گفت: عبور از پیک کرونا تنها با مشارکت کامل شهروندان و استفاده از ماسک در قطع زنجیره انتقال این بیماری امکانپذیر است.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز از ابتدای اسفندماه درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: در ابتدای شیوع این بیماری، اقدامات شهرداری و سایر دستگاه‌ها به دلیل همکاری و مشارکت شهروندان تاثیرگذار بود.
شهردار شیراز با بیان اینکه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا کرده ایم، اضافه کرد: دورکاری پرسنل، توسعه شهرداری الکترونیک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به حوزه های مختلف، تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و … از جمله اقدامات تاثیرگذار در کنترل روند بیماری بود.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: ضدعفونی مراکز، معابر و مکانهای عمومی مطابق دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا و به صورت هدفمند همچون مقابل مراکز درمانی اجرا می شود.
وی با اشاره به تداوم همکاری این مجموعه با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به عنوان یک اولویت مهم است، زیرا یک جامعه سالم، امکان رشد و توسعه را خواهد داشت.
شهردار شیراز در خصوص تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی نیز گفت: تعطیل شدن مترو و اتوبوس ترددهای ضروری بخشی از شهروندان فاقد خودروی شخصی را با مشکل مواجه کرده است اگر با مشارکت مردم و طی روزهای آینده شاهد کاهش شمار مبتلایان به کروناویروس در شیراز باشیم و رفتار مردم در خصوص استفاده از ماسک و رعایت حداقل‌های بهداشتی تداوم داشته باشد، سیستم حمل و نقل عمومی فعال خواهد شد.

حساسیت اجتماعی نسبت به کرونا باید افزایش یابد

عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در مراسم آغاز پویش «من هم ماسک می زنم» گفت: امروز جامعه پزشکی ایران و دنیا اعلام کرده اند که مهمترین راه جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه استفاده از ماسک است. پویش «من هم ماسک می زنم» در این راستا آغاز به کار کرده است و اگر همه شهروندان این تعهد را نسبت به خود و سایرین احساس کنند، شاهد استفاده هر چه بیشتر از ماسک در سطح شهر هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در مراسم آغاز پویش «من هم ماسک می زنم» گفت: امروز جامعه پزشکی ایران و دنیا اعلام کرده اند که مهمترین راه جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه استفاده از ماسک است، پویش «من هم ماسک می زنم» در این راستا آغاز به کار کرده است.
عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه همه ما نسبت به جان خود حساس هستیم و در هنگام خطر این حساسیت بیشتر می شود، افزود: اگر همه شهروندان این تعهد را نسبت به خود و سایرین احساس کنند، شاهد استفاده هر چه بیشتر از ماسک در سطح شهر هستیم.
وی با بیان اینکه بی توجهی و پیش‌بینی نشدن منابع مالی کافی در سطح ملی برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ موجب بروز و تحمیل آسیب‌های مختلف و از دست رفتن سرمایه اجتماعی منجر می‌شود و ادامه داد: اگرچه باید محدویت‌هایی اعمال کرد، اما باید طبقات اجتماعی پایین که معیشت آن‌ها با مشکل جدی مواجه شده است را هم دید.

استفاده از ماسک تاثیرگذارترین راهکار مقابله با کروناست

جانشین رئیس ستاد مدیریت کروناویروس در استان فارس نیز در آیین آغاز پویش «من هم ماسک میزنم» گفت: بنا بر تاکید دستگاه‌های بهداشتی و صاحبنظران، بهترین، آسانترین و در دسترس‌ترین و در عین حال موثرترین راهکار مقابله با کروناویروس، استفاده از ماسک است.
عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه شهرداری شیراز همکاری خوبی در زمینه اجرای برنامه‌های کنترل و پیشگیری از شیوع کروناویروس داشته است، افزود: تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، ضدعفونی و گندزدایی معابر، کاهش مراجعات مردم به ادارات شهرداری و کمک مالی به دانشگاه علوم پزشکی و …. اهم این اقدامات بوده است.
وی با ابراز تاسف از اینکه شاهد اوج گیری شمار مبتلایان به بیماری کووید19 در استان فارس و شهر شیراز هستیم، افزود: الزامی شدن استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای دولتی، نیمه دولتی و خصوصی برای کارمندان و مراجعه کنندگان یکی از مصوبات ستاد ملی و مورد تاکید ستاد استانی مدیریت کروناویروس بوده است. اگر کارمند دوایر دولتی از ماسک استفاده نکند، ضمن ممانعت از ورود وی به اداره، آن روز کاری غیبت در پرونده کارمند درج خواهد شد.
معاون استانداری فارس با یادآوری اینکه محدودیت‌ها در شهرستانهای قرمز استان، فراگیر بوده و تا پایان این هفته تمدید شده است، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌هایی متناسب با وضعیت و شرایط شهرستان‌های مختلف و تمدید این محدودیت‌ها تا پایان این هفته، از دیگر اقدامات اجرایی شده بود.
قاسمپور در ادامه به فعال شدن 82 تیم بازرسی در استان فارس اشاره و با بیان اینکه 12 تیم در شیراز و ما بقی در سایر شهرستانهای فارس فعال است، گفت: علاوه بر این تیم‌ها، نمایندگان دفاتر پدافند غیرعامل، علوم پزشکی و … در قالب اکیپ‌هایی کار نظارت و بازرسی دوایر دولتی را عهده‌دار هستند.

تلاش دستگاه های مختلف برای تشویق شهروندان به استفاده از ماسک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز پویش «من هم ماسک میزنم» اعلام کرد: در روزهای اخیر تمام دستگاههای اجرایی، حوزه بهداشت و درمان و شهری تلاش کرده‌اند که با ایجاد حساسیت عمومی، مردم را به استفاده از ماسک به ویژه در مراکز پرتردد تشویق کنند.
علی اکبری گفت: خوشبختانه با اقدمات مطلوب انجام شده، اطلاع رسانی‌های لازم و بسیج امکانات دانشگاه علوم پزشکی، مردم توجه بیشتری به استفاده از ماسک دارند.
وی با بیان اینکه تلاش همکاران حوزه سلامت و درمان تنها ۳۰ درصد از مبارزه با این بیماری را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مابقی به همت مردم و تلاش‌های آنها در رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و استفاده از ماسک باز می‌گردد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران مثبت و مراجعه آنها به مراکز درمانی استان مواجه بودیم و تقریبا تمام پتانسیل‌هایی که برای ارائه خدمات به بیماران پیش‌بینی کرده بودیم، اشغال شده است و به دلیل افزایش بار بیماری و موارد مثبت، با محدودیت در ارائه پتانسیل‌های درمانی به بیماران مواجه هستیم.
اکبری با تاکید بر اینکه لازمه عبور از شرایط فعلی، توجه جدی مردم به مراقبت‌های بهداشتی  است، از مردم فارس خواست به جد نسبت به رعایت توصیه‌ های ایمنی اقدام کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.