زنگ بازگشایی مدارس در لامرد به صدا درآمد

آیین بازگشایی مدارس لامرد به صورت نمادین در دبستان پسرانه ۱۳ آبان لامرد با حضور امام جمعه و فرماندار لامرد و تنی چند از مسولین محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، ‌‌ شهرستان لامرد در روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت آموزشگاه ۱۳ آبان لامرد اظهار داشت: دانش آموز عزیز باید در سال تحصیلی پیش رو تمام تلاش خود را انجام دهند تا بهترین ها باشند و سی سال پیش نیز بنده همانند شماها در همین میز و نیمکت ها نشسته بودیم و درس می خواندیم.

وی با طرح این سوال از دانش اموزان که از نظر شما دانش اموزان عزیز چه مدرسه ای مدرسه خوب است و در این مدرسه خوب چه دانش آموزانی وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند خاطرنشان کرد: این علم آموزی شما دانش آموزان اثربخش است زیرا آینده کشور به دست شما عزیزان خواهد بود و معلمان نیز در این شرایط وظیفه خطیری برای آموزش علم به دانش‌آموزان در پیش رو دارند.
حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد در این آئین اظهار کرد: برای تربیت اسلامی ارتباط بین مدرسه، معلم و اولیا و در راستای ترویج معنویت، ارتباط بین خانه، مسجد و مدرسه ضروری است.

وی به رشادت ها و ایثارگری رزمندگان و دانش آموزان شهید در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: دانش آموزان بخشی از تبلور خورشید مقاومت هستند، زیرا در لامرد ۱۳ شهید دانش اموز داریم که در همین مدارس درس خواندند و در میدان جنگ جانشان را در راه اسلام دادند.

وی، ضمن درخواست از دانش آموزان مبنی بر اینکه راه شهدا که همان احترام به والدین و تعلیم و تربیت بود را سرلوحه خود قرار دهند خاطرنشان کرد: هر دانش آموز یک شهید را بعنوان الگو و راه چراغ زندگی خودش انتخاب کند زیرا شهدا خیلی کارها را به پیش می برند.

در ادامه ابراهیم حیاتی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: این امنیت، حاصل هشت سال دفاع مقدس و تلاش های دانش اموزان و هم سن وسال های شما دانش اموزان عزیز می باشد که یاد وخاطره شهیدان دانش اموزان را گرامی میداریم.

وی ادامه داد: برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم باید مدارسی قوی و خوبی را داشته باشیم و ایران قوی باید مدارس را تقویت کرد و به آن اهمیت داد.

وی بیان کرد: اهمیت به آموزش و پرورش سرلوحه بزرگان و مسولان شهرستان است و هر جا نامی از تحصیل و آموزش و پرورش به میان آمد مسولین به خوبی همراهی کردند.
او افزود: در زمان استراحت تحصیلی، معلمان و مدیران مدارس وقت شریفشان را در ایام تعطیلات وقف امورات تحصیلی دانش اموزان کردند که موفقیت های خوبی هم حاصل شد.

ارتقاء پنج رتبه ای در سطح استان و بالاترین میانگین سال تحصیلی از افتخاراتی بود که توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیان شد.

وی افزود: با توجه به صنعتی شدن شهرستان لامرد استقبال از رشته های فنی فوق العاده بالا بود که در سفر مقام عالی وزارت به شهرستان موضوع هنرستان شبانه روزی مصوب شد و در ابتدای سال چند رشته را اوردیم که در سال های اینده نیز با توجه به نیاز صنعت رشته ها را افزایش خواهیم داد.

حیاتی، در پایان به برخی مشکلات اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی برای مقطع تحصیلی ابتدایی و نصب سرعتگیر در جلوی مدرسه ۱۳ آبان از جمله مواردی است که امیدواریم زودتر برطرف شود.
در ادامه، مدعوین، بهمراه امام جمعه و فرماندار از نمایشگاه عکس مقاومت در مدرسه ۱۳ آبان لامرد بازدید نمودند.

خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.