رمضان امسال زولبیا و بامیه تعطیل!

به دلیل شیوع کرونا و به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن، به مردم روزه دار توصیه میشود امسال از خوردن زولبیا و بامیه پرهیز نمایند.

به گزارش ایران ریپورتس98، محمد خلیل ترابی رئیس اتحادیه صنف قنادان شیراز از قیمت 22 هزار تومانی برای هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک و 16 هزار تومان برای هر کیلو درجه دو آن خبر داد.

به گفته وی قیمت زولبیا و بامیه در سال گذشته از 15 هزار تومان برای درجه دو تا 18 هزار تومان برای درجه یک بوده است.

وی از مردم خواسته متخلفان و گرانفروشان را به اتحادیه مذکور معرفی نمایند تا برابر قانون با آنها برخورد شود.

نکته حائز اهمیت در ماه رمضان امسال، متقارن شدن آن با ایام شیوع ویروس کرونا در کشور میباشد، ویروسی که برای عدم ابتلا و مبارزه با آن در صورت ابتلا نیاز به قوای جسمانی و بنیه قوی میباشد، به همین دلیل بسیاری از متخصصین تغذیه مصرف زولبیا و بامیه را برای امسال ممنوع اعلام کرده اند.

درهمین خصوص فرزاد بابایی، نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با بیان اینکه زولبیا و بامیه به واقع هیچ سودی برای بدن اسنان ندارد، گفت: ولبیا و بامیه قندهای ساده هستند که با مصرف آنها قند خون به سرعت بالا می رود و مصرف آن در افراد دیابتی می تواند موجب تشدید بیماری شود و برای افراد سالم نیز افزایش وزن و چاقی و نیز افزایش قند را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این نوع خوراکی در روغن با حرارت بالا تهیه شده و پر از چربی و قند است، بنابراین مصرف آنها نه تنها فایده ای ندارد، بلکه مضر هم است.

دکتر بابایی با بیان اینکه قندهای ساده نظیر زولبیا و بامیه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن میشوند، خواستار جایگزینی مواد غذایی سالم نظیر خرما و کشمش به جای آنها شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.