رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: آمارهای وزارت بهداشت، مؤید تأثیر چشمگیر مصوبه تعطیلی حمل و نقل عمومی در شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه آمارهای وزارت بهداشت در خصوص زمینه‌های شیوع ویروس کرونا مؤید اثرگذاری چشمگیر تصمیم این شورا مبنی بر تعطیلی مترو و اتوبوس در شیراز است، افزود: شهرداری شیراز قرار است به زودی لایحه‌ای برای مساعدت به رانندگان اتوبوس در شیراز به شورا تقدیم کند.

به گزارش ایران ریپورتس98 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، پنجشنبه ۲۸ فروردین جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی استان‌ها با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و دبیر ستاد کرونای کشور، برگزار شد.
بر پایه این گزارش، در این جلسه دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» به دنبال گزارش دکتر «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور، به بیان دلایل تصمیم شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مبنی بر تعطیلی مترو و اتوبوس‌ها پرداخت.
بر اساس آمارهای معاون وزیر بهداشت در این نشست، حمل و نقل عمومی با حدود ۲۷ درصد بیشترین نقش را در شیوع ویروس کرونا داشته است؛ در حالی که موضوع دیگری همچون تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در مجموع تنها ۱۷ درصد اثرگذار بوده است.
رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه آمارهای معاون وزیر بهداشت در خصوص زمینه‌های شیوع ویروس کرونا را مؤید درستی و اثرگذاری تصمیم کلیدی مدیریت شهری شیراز مبنی بر تعطیلی مترو و اتوبوس قلمداد کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد تصمیم به‌هنگام شورای شهر و اجرای خوب شهرداری شیراز، اقدام درست و خیلی موثری در جلوگیری از گسترش شدیدتر بیماری کرونا در این کلان‌شهر پرجمعیت کشور داشته است.
موسوی با اشاره به حمایت‌های شهروندان و همچنین مسؤولان و نهادهای مربوطه در سطح شهرستان و استان، تصریح کرد: واقعیت این است که مقتضیات اجتماعی و ضرورت تأمین سلامت شهروندان، ما را وادار کرد که روی مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس پافشاری کنیم و از شهرداری نیز در اجرای آن حمایت کنیم که البته اجرای این تصمیم با حمایت مدیران ارشد شهرستان و استان نیز همراه شد.
همچنین ظهر روز گذشته، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه نشست مشترک جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار و مدیران شهرداری شیراز، با اذعان به اینکه تعطیلی خطوط اتوبوس‌ رانندگان اتوبوس را با مشکلاتی مواجه کرده است، تصریح کرد: اگرچه این معضل اساساً به علت شیوع بیماری و خارج از کنترل شورا و شهرداری بوده است اما به هر صورت در نتیجه تعطیلی کار اتوبوس‌‌ها و شرایطی که پیش آمده است، رانندگان اتوبوس که تنها منبع درآمد و تامین معاش آنها این شغل بوده است، با مشکل روبه‌رو شدند.
موسوی با تأکید بر اینکه چاره‌اندیشی برای حمایت از این اقشار در دوران شیوع بیماری کرونا، از وظایف دولت است؛ افزود: با این حال دولت تاکنون در این جهت نتوانسته است اقدامی انجام دهد.
رئیس شورای شهر شیراز همچنین با اشاره به چالش‌های مالی شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز نیز مانند همه شهرداری‌های دیگر کشور با محدودیت‌های مالی جدی دست به گریبان هستند که شیوع ویروس کرونا و از دست رفتن اکثر منابع درآمدی مشکلات جدی و مضاعفی را برای شهرداری ایجاد کرده است.
موسوی در عین حال از تلاش مجموعه مدیریت شهری شیراز برای حمایت از رانندگان اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم امروز در نشست جمعی از اعضای شورای شهر با حضور شهردار و معاونین شهردار شیراز؛ شهرداری به زودی با بررسی وضعیت مالی و ردیف‌های بودجه‌ای خود، لایحه‌ای را برای مساعدت مالی به رانندگان اتوبوس به شورا تقدیم می‌کند که در صورت تصویب در شورا، پرداخت مساعدت به رانندگان اتوبوس، اجرایی خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.