دیدار نماینده شیراز با رییس جمهور نیکاراگوئه

ابراهیم عزیزی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به نیکاراگوئه، با دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، در این دیدار نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتراکات فراوانی میان مردم ایران و نیکاراگوئه وجود دارد از جمله همزاد بودن انقلاب‌های دو کشور، نفی دولت‌های سلطه گر و تلاش در جهت خدمت به مردم و پیشرفت کشور با رویکرد مردم محوری که باید در تقویت آن کوشید.

نماینده شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: ایستادگی مقابل قدرت‌های زورگو و سلطه گر و همراهی در تحولات بین المللی از ویژگی‌های انقلاب دو کشور ایران و نیکاراگوئه است.

اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز با تاکید بر تقویت مناسبات فی مابین اظهار داشت: ایران یک کشور قدرتمند با ظرفیت‌های بسیار است و ما علاقه‌مند به گسترش ارتباطات خود با این کشور هستیم.

او با تقدیر از هیات پارلمانی ایران به دلیل حضور در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب مردمی این کشور تاکید کرد: حضور ایران به عنوان یک کشور ضد نظام سلطه در نیکاراگوئه بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور نیکاراگوئه بر تقویت ارتباطات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و نیکاراگوئه فصل جدیدی از تعاملات را در همه عرصه‌ها تجربه خواهند کرد.

لازم به ذکر است هیأت پارلمانی کشورمان به ریاست ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی سفر به نیکاراگوئه در مراسم چهل و چهارمین سالگرد انقلاب مردمی ساندینیستا شرکت نمود که هیأت‌هایی از کشور‌های مختلف جهان نیز طبق سنت بیش از چهار دهه در این جشن بزرگ میهنی با نمایندگی‌های متعدد دیپلماتیک، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.

در مراسم رسمی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب ساندینیستی نیکاراگوئه، نمایندگانی از بلاروس، بورکینافاسو، کوبا، هندوراس، جمهوری اسلامی ایران، مکزیک، موزامبیک، فلسطین، روسیه، جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری دومینیکن نیز حضور داشتند.

همچنین در نشستی به دعوت هیئت پارلمانی ایران به ریاست ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی باحضوردستیار ویژه رییس جمهور نیکاراگوئه، رییس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور درمحل سفارت ایران در این کشور، راه‌های تعامل دو سویه در همه عرصه‌ها میان ایران و نیکاراگوئه مورد بررسی قرار گرفت.

 ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس در این رابطه اظهار داشت: در این نشست تحولات بین المللی و منطقه بررسی شد.

او افزود: ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در توسعه روابط بهره برد که در این نشست به آن‌ها اشاره شد.

عزیزی بیان کرد: قطعا هم افزایی میان ایران و نیکاراگوئه می‌تواند موجب تقویت زیرساخت‌های ارتباطی میان دو کشور شود و آینده‌ای روشن برای آن می‌توان متصور بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.