دیدار سردار مطهری با مادر شهید قائدی/ مادران شهدا را تکریم کنیم

سردار مطهری سخنران مراسم یادواره شهدای محله خندق با مادر شهید قائدی دیدار کرد و گفت: باید مادران شهدا را تکریم کنیم

به گزارش ایران ریپورتس، سردار کریم مطهری سخنران مراسم هفده همین سال یادواره شهدای محله خندق بهمراه علی محمودی فرمانده پایگاه مقاومت شهداء خندق با حضور در منزل مادر شهید قائدی با این مادر مهربان و دلیر دیدار و گفت وگو کردند.

سردار مطهری خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع مقدس سرشار از نام بزرگانی است که مظهر عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده‌اند و ایثارگری و از جان گذشتگی آن‌ها همواره در حافظه تاریخی این مرز و بوم جاودانه شده است.

وی گفت: شهداء مقامشان خیلی بالاست و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند شهداء مثل آیه های قرآن مقدسند و همانند ستاره هایی که در آسمانند راه درست را به ما نشان می دهند.

او گفت: شهدا به وجه الله نظر می کنند و خیلی حرف است وقتی قطره خونی شهیدی که از بدنش ریخته می شود به مقام شفاعت می رسد.

وی ادامه داد: مقام شهید خیلی خیلی بالاست و شهید هر کس را که دوست دارد شفاعت می کند.

مطهری افزود: امام زمان را برای ظهور بخواهیم تا سرباز ایشان باشیم و باید راه شهدا را ادامه دهیم و مادران شهدا را تکریم کرد

گفته می شود؛ آزاده شهید محمد قائدی از شهدای شاخص شهرستان لامرد و تربیت یافته مکتب حاج قاسم بود که پس از شهادت در زندان‌های رژیم بعث عراق در سال ۱۳۹۵ به وطن بازگشت.

در این آئین، بهرام قائدی برادر شهید قائدی ضمن تشکر از حضور سردار مطهری اظهار کرد: ما خانواده های شهدا به انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل پایبند هستیم و سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می دانیم.

وی گفت: شهید محمد، بیش از پنج بار عازم جبهه شد و یکی از جوانان پای کار انقلاب و نظام بودند که هیچ وقت قرائت قرآنش ترک نشد و تنها شهید از شهرستان لامرد ومهر در لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی بودند.

گفتتی است؛ شهید محمدقائدی در سال ۱۳۴۴ در لامرد دیده به جهان گشود، و همزمان با پیروزی انقلاب نوجوانی ۱۳ساله بود که همپای جوانان در تظاهرات شرکت می کرد و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران درحالی که تنها ۱۵ بهار از عمر شریفش گذشته بود در تاریخ ۶۰/۰۸/۰۸ روانه جبهه های حق علیه باطل گردید.

چهار بار در پاسگاه زید، رود کارون، کوشک و جزیره فاو، عملیات فتح خرمشهر، آزادسازی مهران، منطقه عملیاتی بازی دراز درگرماگرم نبرد با دشمن مجروح و سرانجام درپی عروج همرزمش نسیم افزا و رضا و محمدکریمی در جزیره ام الرصاص به شهادت رسید.

گفتنی است؛ شهید محمد قائدی در دوران جنگ تحمیلی مسول مخابرات گردان ۴۲۲ الزهراء از لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بودند.
💫خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.