دلار در موقعیت فروش

روز گذشته بازار دلار بعد از تعطیلات در حالی کار خود را آغاز کرد که به دلیل انتشار خبر درگیری داخلی در روسیه به نظر می‌رسید شوک منفی به آن وارد شود.

به گزارش ایران ریپورتس، روز گذشته بازار دلار بعد از تعطیلات در حالی کار خود را آغاز کرد که به دلیل انتشار خبر درگیری داخلی در روسیه به نظر می‌رسید شوک منفی به آن وارد شود.

در ادامه، گارد اولیه دلار نیز افزایشی بود و به نظر می‌رسید خبر بحران داخلی روسیه به عنوان خبری منفی بر بازار اثر گذار بوده است.

از همین رو کانال‌های تلگرامی اعداد ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان را به عنوان قیمت کشف شده خود برای دلار ثبت کردند که جهش حدود ۱۵۰۰ تومانی نسبت به هفته پیش را نشان می‌داد.

با این حال آنچه در بازار فیزیکی بین معامله‌گران در حال انجام است، نرخ ۴۹ هزار تومانی دلار است. این اختلاف قیمت به این مسئله برمی‌گردد که احتمالا دلالان بازار ارز با پیش آمدن خبر درگیری داخلی روسیه قصد استفاده از این خبر را داشتند و به این امید که قدرت خریداران زیاد است، قیمت دلار را بیشتر از بازار اعلام کرده اند.

اما در نهایت بازار دیروز در طرف عرضه بسیار پر رنگ بود و به نوعی قدرت فروشندگان در آن بسیار زیاد بود.

بر اساس اعلام فعالان بازار ارز، زمانی که دلار افزایش پیدا می‌کند و به محض این افزایش ولو کوچک، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر می‌شود بدین معنی خواهد بود که علی الحساب سوخت افزایش قیمت وجود ندارد. بنابراین هر چه قدر که قیمت دلار افزایش پیدا کند در حال حاضر و با توجه به وضعیت نسبتا با ثبات اقتصادی در یک ماه اخیر بیش از آنکه نشان از رونق و یا روند بازار باشد، فرصت فروشی برای فعالان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.