در جمع صمیمی خبرنگاران/ رئیس اداره ارشاد لامرد: مطالبه گری و امیدافرینی سرلوحه کاری رسانه ها باشد

هنرپیشه رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان لامرد در جمع اصحاب رسانه گفت؛ از رسانه ها انتظار می رود در زمینه مطالبه گری، روشنگری و امیدافرینی به جامعه اهتمام جدی تر و سرلوحه کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران عمر و جوانی خود را وقف معرفی شهرستان و خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند که جا دارد به هر بهانه ای از این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: دو سه سالی است که در راستای هم افزایی بسیار خوب بین خبرنگاران و اصحاب رسانه، آئین تجلیل از خبرنگاران با کیفیت بیشتری انجام، که این توان مدیران و علاقه ای است که آنان جهت تجلیل از خبرنگاران انجام می دهند می باشد.

او گفت: شهرستان لامرد از حیث تعداد رسانه در بین شهرستان های استان فارس رتبه یکم تا پنجم را هرساله کسب می نماییم و این جای تشکر و قدردانی دارد و امسال نیز این افتخار بزرگ را داریم که سی امین سال انتشار نشریه و هفته نامه سبحان که یادگار معنوی زنده یاد دکتر حیاتی است می باشد.

هنرپیشه، بر رسالت خبرنگاران در حوزه روشنگری و امیدآفرینی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت: کلید واژه ای که مقام معظم رهبری در مورد خبرنگاران بعد از مطالبه گری، روشنگری و امیدافرینی است از همه رسانه ها این انتظار را داریم تا روشنگری و امیدافرینی را سرلوحه کاری خود قرار داده و به جامعه تزریق کنند.

وی گفت: خبرنگاران باید در صندوق کارآفرینی هنر ثبتنام و عضو صندوق اعتباری هنر باشند، بیمه هنرمندان هنرکار تسهیلات فرزنداوری، ازدواج و تسهیلاتی که وزارت فرهنـگ در نظر گرفته شامل کسانی که عضو صندوق کارافرنی هنر باشند تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: از بین ۲۲نفر از خبرنگاران در سال گذشته ۶نفر عضو این صندوق شدند و و کارت هنرکارت آنان نیز صادر و مسجّل شده است.

وی ادامه داد: مرجعی که مشخص می کند چه رسانه ای مجوز دارد یا ندارد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از همه خبرنگاران می خواهیم تا در سایت eرسانه نسبت به ثبت مشخصات فردی خود اقدام کنند.

این مقام مسول در پایان سخنان خود در آئین تجلیل از خبرنگاران، از دفتر نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان خواست تا نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره به خبرنگاران جهت خرید تجهیزات اهتمام جدی تری داشته باشند.

در ادامه این آئین، هر کدام از خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند که سیدمهدی احمدی مسول بسیج رسانه و خبرنگار خبرگزاری صداو سیما در شهرستان که مجری این برنامه بود، حاج عبدالرضا حسن زاده خبرنگار سبحان لامرد ومهر، محسن نیدانی خبرنگار فارس، جواد محمدی خبرنگار ایرنا، سیدروح الله احمدی و علی شکیب عکاس خبری، سرکار خانم زائری خبرنگار برنا، محمود صابری زاده خبرنگار خبرگزاری مهر، علم وفناوری، ایران ریپورتس و سبحان لامرد ومهر و خبرجنوب لامرد، مرتضی عبدالله زاده از خبرگزاری ایلنا و جمشید خضنفری از خبرگزاری طبنا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظارت و مطالبات به حق خود پرداختند.

در این رهگذر، همه خبرنگاران و فعالان رسانه لامرد بر چند موضوع معیشت، تشکیل خانه مطبوعات، گزارش کاری مسولان به خبرنگاران و…. متفق القول، و بر آن تاکید داشتند.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.