حضور جدی و گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

یک نماینده ادوار مجلس گفت: تنها در حوزه انتخابیه دشت ورامین، 8 فعال سیاسی اصلاح طلب نامدار پیش ثبت نام داشتند بنابراین اصلاح طلبان به طور جدی و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گسترده و جدی است

به گزارش ایران ریپورتس، پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس انجام شد و اصلاح طلبان پروژه ای را که قرار بود از مهرماه استارت بزنند یک ماه زودتر آغاز کردند. سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات روز گذشته نحوه برگزاری انتخابات را زیر سئوال برد و گفت «انتخابات برای مردم است؛ باید واقعا انتخابات صورت گیرد. نمی‌شود دست و پای کسی را ببندید و بگوئید شنا کن! وقتی همه درها بسته می شود و بخش‌های زیادی از مردم اصلا نامزد مورد نظر خود را ندارند که بتوانند رای دهند، به چه چیز رأی بدهند».

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مجلس دهم در گفتگویی درباره بهانه گیری تکراری اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت: گاهی برای ارزیابی میزان حضور جریان های سیاسی در عرصه انتخابات مجلس، تنها لیست 30 نفره تهران ملاک قرار می گیرد که این معیار درستی نیست.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی نقوی حسینی را در ادامه می خوانید:

  • غیر از 30 نفر نماینده مربوط به حوزه انتخابیه تهران، 260 نماینده از سایر حوزه های انتخابیه به مجلس راه می یابند بنابراین باید نگاهی جامع به انتخابات مجلس داشت و تنها بر معادلات رقابت در تهران متمرکز نبود. نیروهای جریان اصلاحات در تمام حوزه های انتخابیه ثبت نام کردند و حضور دارند.
  • تنها در حوزه انتخابیه دشت ورامین، 8 فعال سیاسی اصلاح طلب نامدار پیش ثبت نام داشتند بنابراین اصلاح طلبان به طور جدی و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.
  • البته پرشور و رقابتی شدن انتخابات به عوامل مختلفی بستگی دارد. همه منتظرند ببینند در ثبت نام اصلی چه کسانی حضور پیدا می کنند و در نهایت چه نام هایی در فهرست تأییدصلاحیت شدگان خواهد بود.
  • شاهد رقابت انتخاباتی قابل قبولی خواهیم بود، معتقدم همه جریانات در عرصه انتخابات نامزد خواهند داشت، حالا ممکن است یک جریانی بگوید «فلانی نامزد اصلی ما بود و تأیید نشد» ولی قطعا یک نامزد دیگر با همان گرایش سیاسی قطعا در آن حوزه انتخابیه تأیید خواهد شد.
  • هنوز سطح مشارکت مقبول نیست و لازم است مردم بیشتر برای حضور در پای صندوق های رأی تشویق شوند. معتقدم اگر دولت در 6 ماه آینده بتواند اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد انجام دهد یا ثبات اقتصادی به وجود آورد، مردم حس خواهند کرد شرایط در حال بهبود است و این مسئله در سطح مشارکت مردم خیلی تأثیر خواهد گذاشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.