جمع آوری بیش از ۵۲ میلیارد تومان ذکات در فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: در چهار ماه ابتدایی سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان ذکات در فارس جمع آوری شده بود که امسال با ۹۵ درصد رشد همراه بوده است.

به گزارش ایران ریپورتس، مرتضی موصلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان فارس ۱۷۴ هزار خانوار معادل ۳۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند که ۱۶۴ هزار خانواده معیشت بگیر و ۱۰ هزار خانواده از برخی حمایت های امداد استفاده می‌کنند.
وی در خصوص توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد تصریح کرد: به دنبال توانمندسازی اقتصادی با محوریت اشتغال، توانمندسازی اجتماعی و توانمندسازی فکری و فرهنگی در جامعه هدف خود هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس با بیان اینکه به دنبال ارتقا سطح خدمات به جامعه هدف هستیم، عنوان کرد: رویکرد دیگر کمیته امداد توسعه سهم و نقش مردم در پیشبرد ماموریت های کمیته امداد است تا توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری را سبب شود.
وی ادامه داد: در چندسال گذشته ۳۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد کردیم که کاملا مردمی و مستقل هستند و در سال جاری به دنبال خروج از تصدی های غیرضرور هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی بهره مند شویم.
موصلی با ذکر اینکه اشتغال و کارآفرینی بعنوان مهمترین برنامه کمیته امداد در دستورکار است، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان از تبصره ماده ۱۸ در کشور به حوزه اشتغالزایی اختصاص داشت که ۱۵۵۰ میلیارد تومان آن به استان فارس اختصاص یافت و موفق به جذب ۹۷.۲ درصد منابع در فارس شدیم.
وی در خصوص اعتبارات اشتغالزایی و کارآفرینی در سال جاری عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۲ رقم ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از تبصره ماده ۱۸ برای اشتغالزایی و کارآفرینی درنظر گرفته شده که سهم فارس با ۴۲ درصد پیشرفت، ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.
این مقام مسئول ادامه داد: کمک ها و حمایت های کمیته امداد علاوه بر خانواده های تحت پوشش، به خانواده‌های پنج دهک اول نیز می تواند برسد.
به گفته وی توسعه زنجیره های ارزش به صورت جدی در دستور کار کمیته امداد امام خمینی است که برای مثال توسعه فرش دستباف از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و فروش را پیگیری خواهیم کرد.
موصلی درخصوص‌ جامعه هدف کمیته امداد در استان فارس گفت: در استان فارس بیش از ۷۰۰ نخبه علمی، تحصیلی، فرهنگی و ورزشی در سطح ملی داریم.
وی درمورد تامین جهیزیه زوج های جوان بیان کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد سری جهیزیه مورد نیاز جامعه هدف را با کلیه وسایل ایرانی تامین کردیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس با بیان اینکه ۱۷ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در فارس مستاجر هستند، گفت: آغاز ساخت ۲۱۷۲ واحد مسکونی در فارس در سال گذشته آغاز شده و امسال ۳۴۰۰ واحد تحت عنوان مسکن ملی و ۲۲۰۰ واحد مسکونی دیگر برنامه برای آغاز ساخت داریم.
وی در پایان گفت: در چهار ماه ابتدایی سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان ذکات در فارس جمع آوری شده بود که امسال با ۹۵ درصد رشد همراه بوده است.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.