جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندان های فارس برگزار شد

جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندان های فارس با حضور مدیرکل زندان ها، مسؤولین ستادی و رؤسای زندان ها در سالن اجتماعات شهید آیت اله دستغیب زندان های استان برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، مدیرکل زندان های فارس در این جلسه ضمن تبریک گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: امیدواریم بتوانیم در عمل مدافع خون شهدا بوده و به پاسداشت خون این عزیزان خدمات ارزنده ای در زندان های استان ارائه کنیم.
اسحاق ابراهیمی با اشاره به اینکه اولویت های12گانه سازمان در زندان ها لازم الاجرا است گفت: ایجاد امنیت در زندان ها، اساس کار زندانبانی است و بدون امنیت انجام هیچ گونه فعالیت اصلاحی و تربیتی در زندان ها امکان پذیر نیست و یگان حفاظت در زندان ها باید برای تأمین امنیت پایدار با اقتدار و هوشیاری کامل تلاش کنند تا بتوانیم رسالت سازمان در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی را به نحو مطلوب انجام دهیم.
وی افزود: یکی از سیاست های قوه قضائیه، اجرای دادرسی الکترونیکی است تا از اعزام زندانی به مراجع قضایی جلوگیری شود و در زندان های استان تاکنون 20کاربر تعریف و کابین لازم ایجاد شده است.
مدیرکل زندان های فارس گفت: استفاده از پابند الکترونیکی در قانون برای محکومین به حبس درجه 5 به بالا درنظرگرفته شده است و افراد واجد شرایط زیادی در زندان ها می توانند از این تسهیلات قانونی استفاده کنند باید با همکاری مجموعه قضایی شرایط به گونه ای فراهم شود که همه زندانیان از این ابزار قانونی استفاده کنند و تاکنون با همکاری مسؤولین قضایی، استهبان بیشترین استفاده از پابند در زندان این شهرستان انجام شده است.
ابراهیمی تأکید کرد: در راستای اصلاح و تربیت و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا در زندان ها، برش استانی اشتغال به زندان ها ارسال شده است و با توجه به ظرفیت های خوبی که در زندان ها داریم باید با استفاده از هم اندیشی با صاحب نظران در این حوزه، تا پایان سال زمینه اشتغال 50درصدی محکومین را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: انتقال زندان های فرسوده به خارج از شهر در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه ساخت زندان جدید فیروزآباد شروع شده و انتقال زندان مرکزی شیراز و آباده نیز در مراحل نهایی در حال انجام است.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: سامانه مشعل در سازمان به منظور بهبود عملکرد و استفاده از نظر اندیشمندان، هم وطنان دغدغه مند، زندانیان و خانواده آنان و کارکنان راه اندازی شده است و پوستر سامانه طراحی و باید در معرض دید گروه های هدف در زندان ها قرار دهید.
ابراهیمی یادآور شد: رسالت سازمان زندان ها؛ نگهداری و اصلاح و تربیت زندانیان است و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور زندانیان و خانواده های آنان و همچنین زندانیان آزاد شده دغدغه ما است و بدون درنظر گرفتن نوع جرم زندانیان باید حفظ کرامت آنان و خانواده هایشان مورد توجه همه رؤسا و همکاران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وضعیت خانواده های زندانیان را از طریق انجمن های حمایت و مددکاران زندان ها بررسی کنید رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان از اولویت های کاری ما در نظام زندانبانی اسلامی است دو روز گذشته مشکلات یکی از فرزندان زندانیان رسیدگی و متوجه شدیم که به علت نداشتن گوشی ترک تحصیل کرده است و با همت خیر شیرازی گوشی برای وی تهیه و زمینه ثبت نام او در مدرسه فراهم شد.
مدیرکل زندان های فارس تأکید کرد: همه ما مسؤول هستیم نباید اجازه بدهیم فرزندان زندانیان از نظر آموزشی در تنگنا باشند فرزند زندانی، فرزند ما هست با استفاده از ظرفیت خیرین نیازهای آنان را مرتفع کنید تا جایی که قانون اجازه می دهد پاسخگوی مشکلات زندانیان و خانواده های آنان باشید و نسبت به خواسته های به حق همکاران نیز اهتمام ویژه داشته باشید.
ابراهیمی افزود: ارائه خدمات در حوزه سلامت به زندانیان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یا اهتمام بیشتری انجام شود و از ظرفیت خیرین در زمینه های پزشکی، فرهنگی، هنری، معاضدت قضایی و مشاوره و روان درمانی استفاده شود.
وی اضافه کرد: توجه به آزادی زندانیان مالی عمد و غیرعمد به ویژه زندانیان با بدهی مالی کمتر از 500میلیون ریال با حمایت خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت پیگیری و تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: اعلام برخط ظرفیت زندان ها به مقامات قضایی به صورت هفتگی انجام شود و تا پایان سال زندانیان غیربومی به وطن خودشان انتقال داده شوند.
شایان ذکر است در ادامه مسؤولین ستادی و رؤسای زندان ها مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند و دستور لازم صادر شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.