تلاش خالصانه جهادگران فارس / درمان رایگان بیماران محروم سیستان و بلوچستان

قرارگاه دیدبان مردم استان فارس با فعالیت جهادی در استان سیستان و بلوچستان به رفع محرومیت و درمان رایگان بیماران این استان می‌پردازند.

به گزارش ایران ریپورتس98، برای گروه‌های جهادی فرقی ندارد که کی و کجا باید خدمت کنند، سیل آمده یا زلزله؛ در محروم‌ترین نقاط هستند یا در مرکز شهر، بیماری کرونا در میان است یا شرایط عادی؛ آنان خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود کرده‌اند. 

قرارگاه دیده‌بان مردم که به همت گروه‌های جهادی و مردمی استان فارس در سیستان و بلوچستان تشکیل شده و از سال گذشته تاکنون به یاری مردم محروم این منطقه از کشور شتافتند نیز مصداق همین خدمت صادقانه و بی‌منت است. 

این قرارگاه که از گروه‌های جهادی و مردمی تشکیل شده است در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و بهداشتی به یاری مردم محروم سیستان و بلوچستان شتافته است و زمینه انتقال بیماران خاص را به شهرهای بزرگ برای درمان فراهم می‌کند. 

محمدعلی پورمتقیان، مسئول قرارگاه دیدبان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تاکنون 3 مورد از افرادی که در شرایط خاص و بیمار بودند برای درمان به شیراز منتقل شدند و امر درمان آنها به صورت رایگان انجام شده است. 

وی از یک مورد جدید که نیاز فوری به عمل جراحی دارد، خبر داد و گفت: در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان دختر خانم 20 ساله‌ای به دلیل حادثه در زمان مدرسه دچار آسیب در ستون فقرات شده و کف پای او زخم برداشته است؛ به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و نبود تیم‌های پزشکی پای این دختر جوان عفونت کرده و فلج شده است.  

پورمتقیان با بیان اینکه امکان درمان این دختر جوان وجود دارد، افزود: قرارگاه دیدبان مردم با همت آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز و نیک‌اندیشان از جمله دکتر القاسی جراح مغز اعصاب، دکتر نائب‌زاده متخصص زنان، دکتر زنگانه، علی آرمان و دیگر مسئولان تیم پزشکی قرارگاه زمینه انتقال این دختر جوان به تهران برای درمان را فراهم کرده است. 

مسئول قرارگاه دیدبان مردم استان فارس  با بیان اینکه این فرد هم اکنون تحت معالجه قرار گرفته و در بیمارستان امام خمینی تهران بستری است، بیان کرد: از خیرین و مسئولان درخواست می‌شود که با همت بلند خود زمینه درمان این دختر جوان و دیگر بیماران مناطق محروم سیستان و بلوچستان را فراهم کنند. 

به گفته پورمتقیان خیران و نیک‌اندیشان می‌توانند برای اقدام خیر خود با شماره 09059201582 تماس بگیرند. 

علی آرمان، مسئول تیم‌های پزشکی قرارگاه دیده‌بان مردم نیز پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم به بیان فعالیت‌های درمانی و بهداشتی این قرارگاه پرداخت. 

به گفته وی تیم‌های پزشکی و امدادی ابتدا بیماران را شناسایی می‌کند و با کمک خیرین و برخی از ارگان‌ها برای درمان به شهرهای بزرگ از جمله شیراز منتقل می‌شوند که تاکنون 3 بیمار انتقال داده و درمان شده‌اند. 

به گفته مسئول تیم‌های پزشکی قرارگاه دیده‌بان مردم کار نیروهای بخش درمان این قرارگاه این است که با شناسایی بیماران به ویژه آنان که شرایط خاص و فوری دارند، به بیمارستان‌های بزرگ معرفی شوند که یکی از موارد اضطراری دختر جوانی است که دچار عفونت در ناحیه مچ پا شده است. 

فعالیت قرارگاه دیده‌بان مردم تاکنون در روستای تیس چابهار، منطقه دشتیار و پلان بوده که به گفته آرمان به دلیل محرومیت زیاد و نبود مباحث آموزشی اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود بنابراین بخشی از همت جهادگران قرارگاه دیده‌‌بان مردم آموزش اصول بهداشتی به مردم است. 

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.