تقدیر از کارگران سیمان لامرد به مناسبت هفته کار و کارگر

طی آئینی و با حضور غلامزاده مدیرعامل سیمان لامرد و تنی چند از مسولین محلی از کارگران نمونه شرکت سیمان لامرد تجلیل شد

سیمان لامرد؛

به گزارش ایران ریپورتس، ابراهیم غلامزاده مدیرعامل سیمان لامرد، که در جشن تجلیل از کارگران نمونه این مجموعه تولیدی که به مناسبت روز جهانی کار وکارگر در ظهر یکشنبه و با حضور مسولین محلی و کارگران این واحد صنعتی در آن مکان برگزار شد به مشکلات سخت افزاری و مکانیکال این مجموعه عظیم اشاره کرد و گفت: متاسفانه، در تأمین و خرید تجهیزات برای این مجموعه بزرگ صنعتی در بدترین شرایط می باشیم و از لحاظ کمبود و نبود قطعات و همچنین کیفیت آن روزانه با چالش های جدی مواجه هستیم.

  غلامزاده با اشاره به دست آوردهای ارزشمند شرکت سیمان لامرد در سال های گذشته افزود: این مهم نتیجه همدلی و همبستگی موجود بین کارکنان این شرکت است و آنچه حاصل شده نشانه تعهد، تخصص و تجربه بالای پرسنل این شرکت است.

وی، با بیان این مطلب که درحال افزایش فزاینده قیمت ها و با کیفیت پایین قطعات به مشکل خورده ایم، تصریح کرد: در اسفندماه در تدارک تعمیرات اساسی بودیم که از دهم اسفندماه هیچ فروشنده ای حاضر به فروش کالاهای خود نبود زیرا دلار و قیمت کالاها رو به افزایش بود و این مهم باید توسط دولت مدیریت شود.

او افزود: افزایش تورم چنان از حقوق پرسنل پیشی گرفته که قدرت خرید کارگران و مردم به شدت کاهش پیدا کرده است و با قطع واردات کالاهای اساسی قیمت این کالاها نیز افزایش یافت.

مدیرعامل این مجموعه صنعتی اظهار کرد: تاثیر سیمان در قیمت تمام شده مسکن سه درصد است، اما شاهد آن هستیم که بیشترین نظارت بر قیمت سیمان است که در سال ۹۰ هر تن سیمان ۶۰ هزار تومان و با دلار هشت هزار تومانی به فروش میرسید.

وی گفت: اگر به دنبال پویایی این مجموعه صنعتی هستیم به هیچ چیز خارجی نباید دلخوش بود و باید با همه ی کم و کاستی ها به صورت توانمند و قوی کار کرد.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم جهش و حمایت از تولید باید از تولیدگنندگان‌ مجموعه های صنعتی حمایت کرد، نه اینکه در مورد برق، گاز و… سنگ اندازی کردو یا اینکه همکاری نکرد زیرا روزانه ذهن مدیران ما در واحدهای مختلف کارخانه را درگیر خود می کند.

او با بیان این مطلب که کارگر و کارفرما با هم کار می کنند و مسایل و مشکلات خود را مرتفع می کنند خاطرنشان کرد: ما به حمایت دولت از تولیدکنندگان نیازمندیم.

غلامزاده با بیان این موضوع که در چندسال آینده تعداد زیادی از کارگران این مجموعه صنعتی بازنشسته خواهند شد ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی مراکز کاریابی و اداره کار در تمامی بخش ها و واحدها و با سازکاری از قبل تعیین شده کارآموز استخدام شود.

وی افزود: در هفته گذشته اولین مورد بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور توسط اداره کار استان مصوب شد و مابقی افراد نیز که به این سن برسند به همین منوال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سیمان لامرد با اشاره به محاسبه مشاغل سخت و زیان آور در این مجموعه صنعتی تصریح کرد: کسانی که در سن بازنشستگی در این مجموعه در حال فعالیت باشند حداکثر همکاری را با پرسنل جهت بازنشستگی انجام خواهیم داد و در هر جایی که نیاز به رایزنی و صحبت باشد دنبال خواهیم کرد.

وی در همین زمینه افزود: کسانی که از مجموعه سیمان لامرد منفک شده اند و می خواهند مدت زمان حضور خود در سیمان، را جزء مشاغل سخت و زیان اور محاسبه نمایند هیچ گونه همکاری نخواهیم داشت.

این مدیر مجموعه صنعتی خاطرنشان کرد: در سن حدودا ۴۵ ساله ‌نفرات زیادی از این مجموعه بازنشسته خواهند شد و از هم اکنون باید به فکر جذب نیروهای جدید، و آموزش این نیروها بود و نیروهایی که در این مجموعه آموزش دیده اند بازهم نیاز به آموزش است و حتما این مهم اتفاق بیافتد.

او گفت: لامرد، امروز صنعتی شده و در آینده هم صنعتی تر خواهد شد و جابجایی نیروها از این واحد به مجموعه های دیگر از ملزومات است و باید خودمان را تقویت کنیم و رویش داشته باشیم.

وی اذعان کرد: در سال ۸۹،۹۰ برای فرد کارکرده در صنعت چه در بخش تولید، برق، آزمایشگاه و… یک فرد باتجربه ای وجود نداشت و سیمان لامرد این تجربه را در منطقه آورد و گسترش داد، که در آینده نیز این نقش را باید در زمینه های دیگر ایفا کرد.

وی افزود: همواره به دنبال افزایش خط تولید، تغییر و اصلاح محصول هستیم و نگاهمان این است که دنیا به چه سمت و سویی پیش میرود و باید این توسعه را مدنظر داشت.

غلامزاده، پویایی یک مجموعه صنعتی را همراه با نقش آفرینی نیروی انسانی و کارگر و تبدیل کارخانه به اتاق فکر وهمچین جمع کردن نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانست.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ بحران آب یکی از مشکلات و نگرانی های اساسی ما در این مجموعه صنعتی بزرگ بود که با اجرای طرح آبخیزداری شرایط متحول شد.

او گفت: ایجاد پست ۴۰۰ در جنب روستای بریو یک کار اساسی و مهم بوده که از سال۸۲ که شرکت شروع به کار کرد آقای جعفری و رفیعی جهت پیشبرد اهدف این مجموعه باهم بودند و به جد پی گیر امورات بودند و در چهار سال مدیریت فرمانداری اقای جعفری به حدی کمک کردند که در مقطعی ایشان را متهم به سهام داری کردند اما کوچکترین منفعتی در این صنعت نداشتند.

وی ضمن گرامیداشت یادو خاطره دکتر حاج محمد علی حیاتی نماینده فقید شهرستان های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی که در به ثمر نشستن این مجموعه صنعتی تلاش های وافری را انجام دادند تصریح کرد: این شرکت ازبدو تاسیس تاکنون میلیاردها تومان بابت مالیات برارزش افزوده، پرداخت بیمه و… به دولت پرداخت کرده و می کند و رونق خوبی را در منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: ناگفته های زمان پروژه، و بدو تاسیس شرکت سیمان لامرد و زمانی که بعضا پول یخ را هم نداشتیم باید ثبت و ضبط شود و برای نسل های آینده بازگو شود و اگر وجود افرادی همچون اقای جعفری، حیاتی و رفیعی نبود این شرکت به ثمر نمی نشست.

وی از خدمات ارزشمند مدیران سابق این مجموعه صنعتی تشکر کرد وگفت: اگر سیاست کنار رود و همه به تولید و اقتصاد فکر کنند یک دستاورد ملموس و بی بدیلی را در پی خواهد داشت، و کارخانه سیمان بیشترین نقش در آن مقطع را آقایان جعفری و حیاتی داشتند و این قابل مثال و دیدن است که مسایل سیاسی می اید و گذری است اما وجود این کارخانه و پایداری آن باقیات الصالحاتی خواهد بود برای کسانی که نقش بسزایی داشته اند.

غلامزاده، با بیان این مطلب که دوازدهمین سالی است که مدیریت این مجموعه صنعتی را عهده دار است خاطرنشان کرد: کمک هزینه سفربه مشهد مقدس به قید قرعه به ۱۲ نفر از کارگران این مجموعه صنعتی تعلق خواهد گرفت، و بر پاداش ۳۰۰ هزار تومان روز کارگر به یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

در پایان این آئین باشکوه ۴۵ نفر از کارگران نمونه این واحد تولیدی به رسم یادبود هدایایی تقدیم گردید.
خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.