تعیین تکلیف نمایندگان با انقلابی‌گری

نمایندگان مدعی انقلابی گری تکلیف خود را روشن کنند یا به مطالبات و گرفتاری‌های مردم برسید و دست از هیجان های سیاسی بردارید یا اینکه لقب ” انقلابی گری ” را از روی خود برداشته و این لقب را برای مردم و انقلاب به یادگار بگذارید.

ایران ریپورتس// هر شاخصه ای معیاری دارد، زمانی معیار مرد بودن و انقلابی گری حضور در میدان جنگ بود و سینه سپر کردن در مقابل دشمن بود اما معیارهای امروز تغییر کرده است. انقلابی گری امروز معیارهای دیگری دارد. معیارهای امروز مبارزه با فساد و ناپاکی و تلاش و خدمت است برای رفع مشکلات بی شمار معیشتی و اقتصادی مردم. معیار امروز مبارزه با دلار ۳۰ هزار تومانی است و پراید ۱۳۰ میلیونی. هر کس می تواند این دردها را چاره کند به میدان بیاید بدون عذر و بهانه! نه اینکه اول برای مردم بهار بکارند و بعد از مدتی ناکارآمدی بگویند “نمی گذارند” و “تحریم” هستیم! گویی زمانی که  برای مردم بهار می کاشتند تحریم نبودیم.

برخی از نمایندگان این دوره با شعار‌هایی که مطرح کردند، توقع مردم را از مجلس بالا بردند، مثلا از شفافیت گفته یا خودشان را انقلابی و مجالس قبل و سایر نهاد‌ها را غیرانقلابی خواندند. این صحبت‌ها و موضع گیری‌ها انتظاراتی را ایجاد کرد و حالا مردم می‌گویند که این نمایندگان انقلابی چطور عمل می‌کنند؟ انتظار دارند که اگر کمتر از سایر نمایندگان در ادوار قبل  امتیازات و مزایا ویژه بهره مند نمی‌شوند حداقل امتیازبیشتری هم نداشته باشند.

وقتی بین شعار و عمل فاصله ایجاد می‌شود، افکار عمومی حساسیت بیشتری پیدا می‌کند لذا بخشی از این حساسیت فعلی نسبت به عملکرد مجلس که سبب افزایش حاشیه‌ها شده است، به خاطر شعار‌هایی است که خودشان مطرح کردند. مردم می‌خواهند ببیند که مجلس انقلابی چه فرقی با مجالس قبلی دارد؟ چقدر مسائل کشور را مورد توجه قرار می‌دهد و چه تصمیماتی برای حل مشکلات می‌گیرد. این حق مردم است که به عملکرد مسئولان نظارت داشته باشند.

*منصور رنجبر

Leave a Reply

Your email address will not be published.