تشکیل ۱۰۰ هیأت اجرایی انتخابات در استان فارس

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: معتمدان مردمی هیأت‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۹۷ حوزه اصلی و فرعی و سه هیأت اجرایی فرعی ویژه اقلیت‌های دینی مشخص شدند.

به گزارش ایران ریپورتس، اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی استاندار فارس گفت: بر اساس قانون، هیأت‌های اجرایی هر حوزه از سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر عضو حقیقی شامل معتمدین مردم تشکیل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهرماه و در مهلت قانونی تعیین شده برای تشکیل هیأت‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران با دعوت از معتمدین تأیید شده توسط هیأت نظارت، انتخابات داخلی را در تمامی حوزه‌های اصلی و فرعی برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی از معتمدین مردم تشکیل می‌شوند گفت: فرآیندهای انتخابات هم در اجرا و هم در نظارت انتخابات بدست خود مردم انجام می‌شود؛ بنابراین مردمی بودن انتخابات شاخص‌ترین ویژگی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.

قزل سفلی گفت: هیأت‌های اجرایی وظایف و اختیارات مهمی در فرایند برگزاری انتخابات دارند و مسئول صحت جریان انتخابات در حوزه انتخابیه خود هستند.

ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت نام تاییدیه و شناسه پیگیری گرفته‌اند، از ۲۷ مهرماه جاری به مدت ۷ روز و بصورت الکترونیکی (غیر حضوری) خواهد بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.