تزریق نزدیک به ۱۱۹ هزار دوز واکسن کروناویروس طی روز گذشته در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه در روز گذشته ۱۱۸ هزار و ۷۲۲ دوز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، از تمامی مردم فارس دعوت کرد تا هر چه سریع تر با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون، به جمع افراد واکسینه در برابر کرونا بپیوندند.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر نقش سازنده مردم در افزایش ایمنی عمومی در برابر این ویروس مهلک، گفت: تلاش مجموعه سلامت در راستای تامین سلامت مردم و ایمن سازی جامعه با فعالیت شبانه روزی در مراکز تزریق واکسیناسیون و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

او از مشارکت مردم فارس در انجام واکسیناسیون عمومی تقدیر کرد و افزود: در کنار تسریع در این راهکار موثر و تلاش مجموعه سلامت، همچنان پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در حفاظت از ما در برابر این ویروس، نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

دکتر لطفی با اعلام اینکه بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس به مردم تزریق شده است، از مشارکت مطلوب روستاییان استان در مراجعه برای دریافت واکسن خبر داد و این همکاری را تلاشی آگاهانه و قابل تقدیر دانست.

بررسی آخرین یافته های کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه و نمودار درصد تحقق تزریق روزانه واکسیناسیون کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته نیز از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه ارزیابی شد.

او از مردم خواست تا افرادی که موعد واکسن آنها فرا رسیده است، با نام نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر لطفی با این هشدار که افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری کووید ۱۹ هستند، تاکید کرد: همه باید برای ایمن سازی جامعه در برابر ویروس منحوس کرونا، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و با تزریق واکسن، زمینه بازگشت وضعیت عادی به جامعه را تسریع بخشند.

این مقام مسوول در دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ او همچنین به بررسی آخرین وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، آخرین وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، روند خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان های استان، آخرین آمارهای بهبودی مبتلایان و علت های جان باختن مبتلایان طی روز گذشته تاکنون در استان پرداخت.

این نشست با اعلام آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، روند اجرای مصوبات پیشین ستاد و اعلام گزارش انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته از سوی دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه همراه بود.

چهارصد و بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز یکشنبه، هجدهم مهر ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.