بزرگ‌ترین پروژه بزرگراهی شیراز ٢٠درصد تا خط پایان

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد: بزرگراه شهید سلیمانی تنها یک پروژه شهری عادی نیست بلکه ابر پروژه‌ای است که در خود چندین پروژه بزرگ را جای داده است و یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی شهر است.

به گزارش ایران ریپورتس، اسماعیل صالحی افزود: در حال حاضر بیش از ٨٠ درصد این پروژه به اتمام رسیده و برای تکمیل آن قریب به ١٠٠میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ١٠٠دستگاه خودرو سبک و سنگین در این پروژه گفت: در حال حاضر به رغم وجود کرونا هیچ کدام از پروژه های عمرانی شهرداری تعطیل نیست و هیچ چیز جز عوارض طبیعی مانند سیل و زلزله جلو ما را نمی گیرد و تا هفته آینده نیز برنامه زمان بندی اجرای پروژه ها را به شورا ارائه خواهیم داد.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در حاشیه بازدید از بزرگراه سردار شهید سلیمانی گفت: این بزرگراه در راستای تکمیل رینگ شهری شیراز است که در امتداد بولوار چمران در حال اجراست اما مزیت این پروژه با توجه به اتصال آن به محلات اطراف و امکان استفاده شهرک ‌های شمال ‌غرب و صدرا برای تردد میان شرق و غرب شهر بیش از بولوار چمران خواهد بود.
نواب قائدی افزود: این پروژه به طول ١٢کیلومتر از ورودی دانشگاه شیراز آغاز و تا تقاطع جوادیه ادامه دارد که هم اکنون ۶کیلومتر نهایی آن در حال کار است و امیدواریم هفته شیراز شاهد بهره برداری از این کلان پروژه شهری باشیم.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در خصوص اجرای این پروژه بحث تملک بوده و هست که هم اکنون نیز برای ساخت دو تونل با مشکل تملک روبه رو هستیم که با رفع معارض عملیات ساخت تونل هم با سرعت انجام می‌ شود اما به مسئولین شهرداری اعلام کردیم تا جایی که امکان دارد تملک ها با رضایت افراد و به صورت تعاملی انجام شده و از قوه قهریه برای تملک استفاده نشود.
در این پروژه به اندازه سد سلمان فارس خاکبرداری شده است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز هم در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: در ساخت این پروژه به اندازه سد سلمان فارسی به عنوان بزرگ‌ترین سد استان فارس خاکبرداری شده که در این ارتباط تا کنون ٨۵٠ هزار متر مربع خاکبرداری شده و ۶٠٠هزار متر مربع خاکبرداری نیز باید تا پایان کار انجام شود، که این میزان خاکبرداری در یک پروژه شهری در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.
نوذر امامی گفت: همچنین این پروژه با توجه به محل اجرای آن یکی از پروژه های زیبا و دیدنی شیراز است.
این پروژه شامل زیر پروژه هایی مانند ساخت تونل، کوه بری و ساخت پل‌ های متعدد است که هر کدام از این زیر پروژه‌ها خود به اندازه یک پروژه بزرگ است.
وی با اشاره به حذف نقاط پر خطر در اجرای این پروژه ادامه داد: اعتبار این بخش پروژه در زمان شروع بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بود اما با توجه به تورم این رقم امروز به یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان افزایش یافته ‌است، این در حالی است که بودجه امسال شهر بالغ بر ۴۶٠٠ میلیارد تومان است که باید بخش زیادی از بودجه به این پروژه اختصاص یابد و می ‌شود در متمم بودجه این را لحاظ کرد.
پیشرفت ٧۵ درصدی فاز نهایی بزرگراه شهید سلیمانی
سخنگوی شورای شهر شیراز هم در این بازدید گفت: این پروژه در حال حاضر بیش از 75 درصد پیشرفت عمرانی دارد و عملیات اجرای آن در شرایط سخت کوهستانی در حال انجام است.
سعید نظری افزود: در این راستا پیش بینی می ‌شود با افتتاح این پروژه به زودی شرق شیراز به غرب شیراز متصل شود و تاکنون حجم زیادی از عملیات خاکبرداری و آسفالت در این محور انجام شده است.
وی افزود: البته در این پروژه ما گاه رانش زمین را داشتیم که برای ما مشکلاتی را به وجود آورد. امیدواریم تا پایان دور پنجم شورا شاهد افتتاح این پروژه که یک پروژه زیبا از نظر منظر شهری است باشیم.
نظری افزود: تا کنون اقدامات خوبی در زمینه اجرای این پروژه صورت گرفته است و اگر پیمانکار ماشین آلات و نیروی انسانی بیشتری برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه بیاورد ما نیز آن ها را بیشتر یاری می‌ دهیم و با حذف پروژه های کم اهمیت تر بیشتر به تکمیل این پروژه کمک می کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.