برگزاری جلسه ویژه هم اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری و برنامه هفتم توسعه

جلسه ویژه هم اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری و برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

جلسه پاسداشت یاد و نام شهدای مظلوم غزه و قدس و همچنین هم اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری و برنامه هفتم توسعه با حضور قادری نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، کریمی مدیر کل امور عشایر فارس و هیأت همراه و جمعی از معتمدین، فرهیختگان و فعالین فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایری در محل مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل عباس(ع) قشقایی‌ها واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار گردید.

در این جلسه تنی چند از شعرای قشقایی استان فارس به زبان های ترکی و فارسی در حمایت از مردم بی دفاع غزه سروده های خود را به سمع و نظر حاضرین رساندند.
در ادامه و در راستای هم اندیشی پیرامون مشکلات عشایر در برنامه هفتم توسعه، تعدادی از فعالین فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایری استان موارد پیشنهادی اداره کل امور عشایر استان در برنامه هفتم توسعه را جهت اطلاع حاضرین ارائه نمود.

کریمی مدیر کل امور عشایر استان نیز در سخنان خود به موضوع آبرسانی به عشایر اشاره نمود و گفت امروزه تأمین آب برای جامعه عشایری از موضوعات اساسی است که دارای مشکلاتی می باشد و در مسیر خدمات رسانی در این حوزه یکی از ضروری ترین موضوعات توجه به راه های عشایری است که حل و فصل مشکلات این حوزه نیازمند هزینه های بالایی همچون تعمیر، بازگشایی و… می باشد و اعتبارات اداره کل امور عشایر استان پاسخگوی حل و فصل کامل این مشکلات نمی باشد.

وی در ادامه افزود باتوجه به قوانین موجود در پرداخت تسهیلات در مناطق برخوردار و کمتر برخوردار که در قانون مشخص و تعریف شده است، درخواست میگردد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن عشایر کوچنده، صرف نظر از هر مکانی که استقرار دارند، بعنوان مناطق کمتر برخوردار تلقی شوند تا تسهیلات به بهره کم در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل امور عشایر فارس از دیگر مشکلات حوزه عشایری به محدودیت منابع برداشت آب، هزینه‌های بالای آبرسانی سیار، عدم مجوز جذب راننده و مشکلات برای پلاک گذاری تانکرهای خریداری شده و عدم تخصیص خرید مابقی کامیون های تانکر آبرسانی که از مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به استان فارس بوده است اشاره و گفت در جهت رفع خدمات رسانی به عشایر تقاضای کمک و مساعدت ویژه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت داریم.

در ادامه جلسه قادری نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه عشایری گفت در فرصت محدود باقیمانده، تلاش می‌کنیم که موارد پیشنهادی جامعه عشایری را در برنامه هفتم توسعه لحاظ نماییم.

وی همچنین افزود موضوعات فرهنگی، گردشگری، مشکلات صنایع و معادن در مراتع عشایر، توجه به اعتبارات و تسهیلات برای عشایر و همچنین موضوع اصلاح و ارتقاء ساختار اداری امور عشایر را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم نمود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.