برگزاری جشنواره حامین در فارس

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ضمن تشریح برنامه‌ها این دفتر در راستای فعال شدن تشکل‌های مردم‌نهاد در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ای با عنوان “حامین”، در این استان خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، مصطفی مشفقیان با اشاره به راه‌اندازی میزهای تخصصی با محوریت تشکل‌های مردم‌نهاد در ٤ محور خانواده، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست و بهداشت، درمان و سلامت، گفت: در این راستا، جشنواره حامین (یاری کننده) ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد فعال برگزار می‌شود و سمن‌های برتر ٢٢ مردادماه مصادف با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی معرفی خواهند شد.

او؛ هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق سمن‌ها و تشکل‌ها در ورود به مباحث اجتماعی، فرهنگی اعلام و اضافه کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای سمن‌های برتر از پنج تا پانزده میلیون تومان خواهد بود.

مشفقیان ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه جشنواره حامین در فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و حل مسائل استان، نقش جدی ایفا کند، از برگزاری استارتاپ‌ها در حوزه ایده‌های برتر سمن‌ها خبر داد و گفت: از ایده‌های خلاقانه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی حمایت جدی خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس  همچنین از راه‌اندازی “سرای همتا” و “فضای اشتراکی” برای سمن‌ها خبر داد و گفت: تا پایان تابستان امسال مکانی برای برگزاری جلسات، کارگاه‌های آموزشی و بایگانی اسناد ویژه سمن‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مشفقیان از اقدامات انجام شده در راستای تسریع در روند صدور پروانه فعالیت سمن‌ها و حذف بروکراسی‌های اداری به صورت ویژه سخن گفت و افزود: زمان صدور پروانه برای سمن‌های مردمی از شش ماه به یکماه تقلیل یافته است.

او تاکید کرد: بسباری از تشکلات و چالش‌های مردم با به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی برطرف خواهد شد و در همین راستا به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های مردمی هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس  در پایان از اصلاح قانون تشکیل سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با متمرکز شدن مرجع صدور، کار نظارت و ارزیابی بر سمن‌ها بهتر و سریعتر انجام خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.