بررسی شبکه نظام مسائل تولید در استان فارس و کشور با حضور نماینده شیراز و زرقان در مجلس

قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس طی جلسه ای با روح الله نجابت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اهم نظامات حوزه تولید را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

به گزارش ایران ریپورتس98 به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، علی گرامی دوست دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: با توجه به برگزاری نشست های تخصصی احصای نظام مسائل تولید* با تولید کنندگان کلان استان تحت عنوان جهش و جمع آوری مجموعه چالش های تولید و بررسی اهم موانع تحقق جهش تولید در استان و کشور این نشست در راستای هم افزایی و تبادل اطلاعات موجود با روح الله نجابت نماینده مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در این نشست بیش از ۱۰۰ چالش تولید تحت ۱۵ نظام کلی مورد بحث قرار گرفت و در همین بستر از نظام مسائل تولید که از سلسله نشست های جهش استخراج شده بود رونمایی شد.

گرامی دوست افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و لزوم حرکت به سمت اقتدار ملی از مسیر جهش تولید، اهمیت پرداختن به موانع حوزه تولید و رفع آنها، بر کسی پوشیده نیست و مساله اصلی عملی کردن آن است.

وی افزود: بدون شک موفقیت در اعتلای تولید در گرو پرداختن به شبکه مسائل مربوط به تولید می‌باشد و بدون نگاه مسأله محور به چالش های این حوزه ممکن است زمان را از دست بدهیم و به جای پرداختن به مسائل ریشه ای درگیر مشکلات ریز شویم که غالبا این نوع مواجهه در نهایت ما را به هدف کلی نخواهد رساند.

در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، اعضای بسیج دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه های  خود مبنی بر راهکار های اجرایی تحقق شعار سال پرداختند.

اهم محور های مورد بحث در این جلسه چالش های مرتبط با حوزه مالیات، گمرک، مناطق ویژه اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و … بود که در مولفه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

روح اله نجابت منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی  نیز در این نشست مسائل مطرح شده از سوی اعضای بسیج دانشجویی استان را بسیار مفید و دغدغه‌ی آن‌ها را ارزشمند خواند و گفت: با تمام وجود و از ظرفیت نمایندگی مجلس جهت پیگیری اقدام می‌کنم.

در ادامه روح اله نجابت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان از تشکیل  کارگروهی تخصصی با حضور اعضای بسیج دانشجویی، و متخصصین حوزه تولید در جهت تحقق شعار سال خبر داد و ادامه این مسیر را منوط به ایجاد برش های عملیاتی دانست و بر لزوم برنامه ریزی جهت اقدام گام به گام در این زمینه تاکید کرد.

نجابت در ادامه افزود: بسیاری از ظرفیت های تقنینی و نظارتی می‌تواند در این حوزه راهگشا بوده، منتهی چابک سازی قوانین و در بسیاری از موارد ارائه راه حل جهت برون رفت از بن بست ها و موانع تولید لازم و ضروریست و طی برنامه یکساله می بایست آنچه که میتوان در حوزه های مختلف به کار بست تا به تحقق شعار سال منجر گردد.

در پایان روح الله نجابت خاطر نشان کرد: این جلسات مستمرا و با حضور متخصصین حوزه تولید برگزار گردد و آنچه که در حوزه قانون گذاری و نظارت است به عنوان یک ظرفیت جهت طرح در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.