بازگشت به آرمانهای امام راحل، کلید حل مشکلات کشور

نمایندگان و مسئولان ما باید به آرمان های انقلاب سال 1357 و اهدافی که امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت برای نیل به آنها قیام کرد برگردند.

ایران ریپورتس// این مجلس جدید هم آمد، شورای جدید و رئیس جمهور جدید هم می آیند اما تا نمایندگان و مسئولان ما به آرمان های انقلاب سال 1357 و اهدافی که امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت برای نیل به آنها قیام کرد برنگردند سال به سال مشکلات معیشتی مردم بدتر شده که بهتر نمی شود.

بعضی ها فکر می کنند عدم حمایت از پرستارها و بهیارها در کرونا اتفاق افتاده نه چنین نیست از سال ها قبل این ها مشکل تعیین وضعیت استخدامی، افزایش حقوق و… داشته اند. در ایام کرونا مشکلات نداشتن امکانات حفاظت فردی مناسب، شیفت های

طاقت فرسا و کمبود نیروی شدید هم به آن اضافه شده است.

کسی باورش نمی شود که اینها که در خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس منحوس هستند فقط کارانه فروردین ماه 99 به آنها پرداخت شده است.

در سال های اخیر آمار فقر، بیکاری و تورم را بین 8 تا 12 درصد اعلام می کردند که مردم هم می گفتند این آمارها واقعی نیست و اکثرا جوانان ما یا بیکار هستند یا در شغل های درجه چندم که با مدرک تحصیلی فرزندانشان هم اصلاً سنخیتی ندارد به ناچار مشغول شده اند.

اما در کرونا می بینم نقاب ها را هم برداشته اند و علناً در روزنامه تیتر جالبی دیدم که یکی از مسئولان با افتخار!! اعلام کرده 20درصد مردم زیر خط فقر مطلق هستند و بیش از 16 میلیون نفر دسترسی به حداقل های معیشتی ندارند که در واقعیت جامعه و در دوستان و همسایگان نمود واقعی بازهم خیلی بیشتر است.

واقعاً چقدر زمان لازم است تا عده ای از مسئولان دولتی و نمایندگان انتقادها را ببینند و بپذیرند و رفتارشان را از کلیشه و تحت اوامر حزب بودن درآورند(البته بعید به نظر می رسد چون برخی متأسفانه وام دار حزب ها هستند، اما احزاب پاسخگوی رأی که می گیرند هرگز

نبوده اند!)

اما بنده تا نفس می کشم تنها هدفم از هر قلمی که می زنم هوشیاری مردم و اندک تلنگری برای بیداری بعضی نمایندگان و مسئولانی است که باید نوکری مردم را بکنند تا مردمی که خون های بسیاری داده اند اعتمادشان به نظام خدشه دار نشود.

چقدر امام خمینی (ره)گفتند: نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامردمان بیفتد. منظورش چه بود که می گفتند در انتخاب ها  به شعارها و سوابق قبلی افراد توجه نکنید معیار انتخاب باید وضعیت فعلی آنها باشد. می گویند دولت با مجلس همراه نیست بسیار خوب اما نمایندگان مردم باید بشینند تا با گذشت یکسال از عمر مجلس مدت 8ساله دولت بالاخره ختم به خیر شود آیا تضمینی هست دولت بعدی با مجلس در تمام موارد همراه باشد.

این روزها نمایش های جالبی می بینیم تریبون مجلس به دست هر کسی می رسد شروع می کند به بد و بیراه گفتن به دولت، شعر خواندن، دکلمه و … بعضی هم که اصلاً حریف می طلبند. اما واقعاً مردم مستضعف و کف جامعه به شما رأی دادند برای اینکه فقط بروید مشکلات را پشت تریبون و در جراید جار بزنید خود مردم که با گوشت و خون و پوستشان این روزها این مشکلات و گرفتاری معیشتی را به خوبی لمس می کنند.

مردم توقع داشتند و دارند که به جای اینکه بگویید به وزیر تذکر دادیم که هر چه زودتر پزشک خانواده را حذف کند بگویید این طرح که چندین سال فکر، انرژی و بودجه های مختلفی برای آن صرف شد چه مزایا و معایبی داشت که اکنون به این نتیجه رسیدید باید از دستور کار خارج گردد.

آیا مدیران کشوری و لشکری این روزها غذاهای که میل می کنند را پرس و جو می کنند با چه روغنی برایشان طبخ شده؟ مردم بیش از یکماه هست برای خریدن روغن مشکل دارند و حقوق یک ماهشان را فقط باید بدهند برای خرید روغن، برنج، گوشت و مرغ. طبق آمار رسمی ما فقط 10 درصد روغن مصرفی مردم را در داخل کشور تولید می کنیم 90 درصد از خارج وارد می شود.

سؤال اینجاست: چرا روغن بسته بندی شده توسط شرکت های داخلی که در اصل روغن خام خارجی تسویه شده هست و باید یک بطری 900 گرمی آن 14000 تومان خرید و فروش شود اصلاً گیر نمی آید اما همان روغن خارجی با بسته بندی خارجی در بازار موجود است و نزدیک به یکصدهزار تومان خرید و فروش می شود.

عزیزان مسئول، گزارش یک سوله کنجاله ای که در اثر گذشت زمان و عدم ترخیص در گمرک کپک زده بود که در رسانه ملی هم پخش شد را دیدید؟! سؤال  چرا محصولات لبنی در هفته ای که گذشت مجوز 50درصد افزایش قیمت گرفتند آنهم به بهانه نبود نهاده های غذایی برای دام؟!

فریاد قیمت مرغ کیلویی 33000 تومان واقعاً به گوش شما نمی رسد؟

عزیزان مسئول،  ایجاد نارضایتی در مردم، با پا گذاشتن روی شریان های معیشتی مردم را نمی بینید؟!در دو هفته اخیر در سراسر کشور انبارهای بسیار بزرگ روغن و سایر کالاهای اساسی احتکار شده را نیروهای جان بر کف اطلاعات، بسیج و تعزیرات حکومتی کشف و ضبط کردند اما مردم در کف بازار این اقلام را نمی بینند پرس و جو که می کنیم می گویند روند تعزیراتی و رسیدگی به این پرونده ها تا اثبات جرم و جریمه و پخش اقلام در بازار زمان بر است.

پناه محرومان، جناب رئیسی لطفاً ورود کنید و از قضات انعطاف و تدبیر بیشتری بخواهید مردم حتی اگر پول هم داشته باشند از خرید برخی کالاهای اساسی دستشان کوتاه است و اجناس یا در گمرک فاسد می شود یا برای تعیین تکلیف ضبط شده اند واقعا تکلیف مردم چیست؟ نکته تکان دهنده  اینجاست اگر بدانیم آخرین بار موضوع اصلاح قوانین تعزیرات حکومتی در تاریخ 1373/07/19 در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب نهایی رسیده است. این سرنخی است برای نمایندگان مجلس که بنشینند همفکری کنند و بعد از 26 سال قوانین به روز و با جرائم بازدارنده جدیدی بنویسند و برای خود باقیات صالحاتی بخرند و در صحن علنی مجلس به بحث و رأی بگذارند.

*مهدی سامی‌وند- فعال فرهنگی، مردمی و جهادی

Leave a Reply

Your email address will not be published.