اهم اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از زبان معاون شهردار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در همایش تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل اظهار داشت: در طی سالیان اخیر اقدامات خوبی را در سطح کلانشهر شیراز شاهد بودیم که میتوان به نوسازی و اضافه شدن 185 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، وی درخصوص مترو گفت: در حوزه مترو, خط یک با 20 ایستگاه جهت خدمت به شهروندان تکمیل شد, خط 2 هم شروع شد که 15 کیلومتر کل پروژه بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن با 3 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید. همچنین عملیات عمرانی خط 3 مترو آغاز شده است.

مسعود طهماسبی عنوان کرد: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز بطور جدی در دستورکار داریم.

وی افزود: این اقدامات در برهه ای انجام شده که شهرداری شیراز در بدترین وضعیت اقتصادی و مالی بوده اما مدیریت مطلوب شهری سبب شده به این اتفاقات برسیم.

وی تاکید کرد: 100درصد ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی در شیراز واگذار شده که در کشور بی نظیر است.

معاون حمل و نقل شهرداری شیراز با اشاره به گسترش حمل و نقل پاک و نوین با رویکرد انسان محوری در شیراز تصریح کرد: بیش از 72 هزار نفر مشترک استفاده از دوچرخه های هوشمند اشتراکی هستند و در سه شنبه هفته قبل 4600 سفر را شهروندان انجام داده اند.

وی ادامه داد: 300 کیلومتر مسیر دوچرخه در شیراز داریم که هدف را دو برابری آن را داشته و این مسیرها را در مناطق 7, 3, 9 و 5 گسترش خواهیم داد.

این مقام مسئول عنوان کرد:  هوشمندسازی, نظارت و کاهش تصادفات شهری را بصورت جدی پیگیری می کنیم و از 230 نفر کشته به 130 نفر رسیده ایم و روند خوب و نزولی را درحال طی کردن هستیم.

وی اضافه کرد: پایانه های ثبت تخلف تصویری را تا پایان سال دو برابر خواهیم کرد تا بهتر بتوان نظارت کرده و همچنان شاهد کاهش تصادفات باشیم.

طهماسبی تصریح کرد: درخصوص نقاط حادثه خیز شهری  کمیته ای تشکیل شده و پس از شناسایی, جهت عملیاتی کردن به مناطق ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین گفت: مکانیزه و هوشمند کردن پارکینگها را جهت رفاه حال شهروندان در دستورکار داریم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.