امام جمعه لامرد /وابستگی به دلار باید حذف شود

امام جمعه لامرد گفت:

وابستگی اقتصاد به دلار و نفت با اجرای درست قوانین توسط دولت قطع شود.

💢به گزارش ایران ری‍‍‍‍پورتس ,آخرین خطبه های نمازجمعه لامرد در ماه مبارک رمضان توسط حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در مصلی الغدیر این شهر و با حضور مردم روزه دار برگزار شد.

♦️حجت الاسلام آزاد ضمن قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران در این ماه پرخیر وبرکت اظهار کرد: خوشا به سعادت کسانی که از اعمال این ماه مبارک به خوبی استفاده کردند و باید قدردان خداوند سبحان بود.

♦️وی به نوسانات ارزی و شیطنت ها توسط دشمن اشاره کرد و گفت: نوسانات ارزی اخیر از سوی دشمن برنامه ریزی شده است و همانطوری که مقامات آمریکایی بارها به صراحت گفته اند در حوزه ارز ایران ورود کرده اندو با ایجاد نوسان، اقتصاد کشورمان را تضعیف می کنند.

♦️او تاکید کرد: همانطوری که رهبری فرمودند باید آقایی دلار شکسته شود و کاهش وابستگی به نفت و دلار صورت گیرد که این مهم بارها از سوی ایشان تاکید شده است و کسانی که مسولیت داشتند نیز باید پاسخگو باشند.

♦️وی گفت: پایه و ستون آمریکا بر اساس تمدن ظالم غربی است که این تمدن بر رکن اقتصاد و سرمایه سالاری متکی شده است که پول، بورس و سرمایه در آن حرف اول را می زند.

♦️خطیب جمعه لامرد افزود: رکن اصلی این نظام ظالم جهانی دلار بدون پشتوانه طلا است که هیچ پشتوانه مالی ندارد و ارزش این اسکناس به اندازه چاپ آن است، اما در دین مبین اسلام طلا را پشتوانه، قدرت و مبنای دیه دانسته است.

♦️وی بر تقویت نظارت و مدیریت بازار ارز از سوی دولت تاکید کرد و اظهار داشت: تک تک ماها این را می توان در زندگی خود مبنا قرار داد و از اسلام الگو گرفت.

♦️وی به ائتلاف جهانی برای دلار زدایی اشاره کرد و گفت: دلار مهم‌‌ترین اهرم ابرقدرتی آمریکاست که به بازوی اقتصادی- سیاسی آن کشور تبدیل شده است که آمریکا با بهره‌برداری از خلأ قدرت به وجود آمده پس از جنگ جهانی دوم، پول خود را به‌عنوان ارز جهان به دنیای جنگ‌زده تحمیل کرد و بلافاصله کشورهای نفت‌خیز را وادار به معامله نفت خود با دلار کرد و هم اکنون خیلی از کشورها به سمت وسوی پول ثالث رفته اند و این دلار آمریکا دچار تزلزل شده است.

♦️وی تصریح کرد: همه ماها باید در مبازه با دشمن فعال باشیم و جلوی ظلم های آمریکا گرفته شود و حال که دلار در حال ریزش است آمریکا توان و قدرت جنگ جدیدی را علیه کشوری ندارد.

♦️حجت الاسلام آزاد در پایان خطبه های این هفته لامرد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که کشور به آن نیاز دارد بحث امنیتی هر منطقه است که با کارهای جهادی می توان این مهم را پیش برد که از همه عوامل نظامی و انتظامی در شهرستان تشکر مینماییم.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.