اصلاح طلبان درصدد تهدید نظام به تحریم انتخابات برای گرفتن امتیاز

اصلاح‌طلبان می‌خواهند با تهدید نظام به تحریم انتخابات امتیاز انتخاباتی بگیرند.

پروژه سیاسی-انتخاباتی اصلاح‌طلبان؛ عبور از انتخابات یا امتیازگیری از نظام؟

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از مثلث‌آنلاین، هرچه پیش می‌رویم و نزدیک به انتخابات می‌شویم، اصلاح‌طلبان بیشتر رادیکال می‌شوند و از خاتمی و آذر منصوری تا حتی حسین مرعشی به نوعی در سخنانشان سعی در ایجاد ناامیدی انتخاباتی دارند. آنها می‌کوشند به مردم چنین القاء کنند که شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد. اما آیا هدف واقعی آنها عبور از انتخابات است یا آنکه آنها هدف دیگری را دنبال می‌کنند؟

اصلاح‌طلبان چند ملاحظه‌ مهم دارد؛ نخست آنکه می‌دانند رأی قابل توجهی ندارند و به فرض که همه نیروهایشان تأییدصلاحیت شوند باز هم بعید بتوانند توفیق قابل توجهی به دست آورند. بنابراین آنها می‌خواهند فارغ از همه‌چیز راه توجیهی برای شکست خود در انتخابات باز بگذارند.

موضوع دیگری که مدنظر اصلاح‌طلبان قرار دارد آن است که با تهدید نظام به تحریم انتخابات از نظام امتیاز بیشتری بگیرند و بتوانند نیروهای رادیکال خود را وارد انتخابات کنند.

در این شرایط اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند خود را تحریمی جلوه دهند تا دو هدف را محقق کنند؛ نخست آنکه چنین جلوه کنند که نظام نمی‌خواهد انتخابات آزاد در کشور برگزار شود و این ما هستیم که قائل به دموکراسی هستیم. با این حربه به نوعی خود را اپوزیسیون جلوه دهند. از سوی دیگر وقتی به زعم خود بتوانند مردم را به سمت تحریم سوق دهند، به نظام بگویند برای مشارکت حداکثری باید با ما کنار بیایید.

اصلاح‌طلبان اما یک موضوع مهم را نادیده گرفته‌اند اینکه آنها دیگر چندان مورد توجه جامعه قرار ندارند که سخنان، ایده‌ها و حتی حربه‌هایشان برای جامعه مهم باشد. به همین دلیل اولا حربه تحریم انتخابات آنها کار نخواهد کرد و ثانیا نظام نشان داده است در مقابل باج‌خواهی کوتاه نمی‌آید و شوری نگهبان بر اساس قانون به وظیفه‌ خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.