استاندار فارس: فرمانداران تلاش های دولت در راستای مدیریت کرونا را اطلاع رسانی کنند

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تلاش‌های بی وقفه دولت در راستای مدیریت بیماری کرونا، از فرمانداران خواست اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت را به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایران ریپورتس98، عنایت الله رحیمی در جلسه ای با فرمانداران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌ها بر لزوم اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از سوی ستادهای شهرستانی تاکید کرد و از فرمانداران خواست از هر گونه اقدام خارج از هماهنگی جلوگیری کنند.

او همچنین طرح فاصله گذاری هوشمند را امری ضروری و اثر گذار در کنترل شیوع ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: این طرح باید در بخش‌های تولیدی، عمرانی صنفی، آموزشی، خدماتی در سطح همه شهرستان‌ها با جدیت اجرا شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: بازرسی و نظارت مستمر و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان ها، با تشکیل کمیته بازرسی متشکل از نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و معدن، تعزیرات بهداشت و درمان اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در دستور کار فرمانداران باشد.

استاندار فارس برنامه ریزی در زمینه مباحث پساکرونا به ویژه توجه به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده و اقشار کم برخوردار را از دیگر موضوعاتی دانست که فرمانداران باید به آن توجه کرده و گزارش های لازم را به ستاد استانی ارائه دهند تا شرایط بهره‌مندی این گروه‌ها از امکانات و تسهیلات و بسته های حمایتی دولت فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به تلاش‌های بی وقفه دولت در راستای مدیریت بیماری کرونا، از فرمانداران خواست اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت را اطلاع‌رسانی کنند.

او با بیان اینکه فرمانداران باید نظارت بر عملکرد ادارات ، شهرداری ها و دهیاری ها را افزایش دهند گفت: این نظارت با هدف فعالیت بیشتر در زمینه ایجاد ایمنی مراجعه کنندگان به ادارات و ضد عفونی اماکن عمومی انجام شود.

رحیمی تاکید کرد: فرمانداران بازدید از مجوعه های درمانی و تقدیر از زحمات و تلاش های کادر درمان را به صورت مستمر در دستور کار قرار دهند.

او افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها ، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به منظور فرهنگ سازی و تشویق مردم برای رعایت فاصله گذاری هوشمند توسط مردم اثر گذار خواهد بود.

بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ، آماده سازی نقاهتگاه های مورد نیاز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، توجه به تامین نیازهای مردم در زمینه ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده از دیگر موصوعاتی بود که استاندار فارس در دیدار ویدیو کنفرانس خود با فرمانداران به آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.