استاندار فارس: شرکت‌های دانش‌بنیان به امور عشایر ورود کنند

استاندار فارس بر ورود و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در امور عشایر تاکید کرد و گفت: تامین علوفه، کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری زندگی عشایر را با استفاده از دانش‌بنیان‌ها می‌توان انجام داد.

محمدهادی ایمانیه عصر یکشنبه ۲۷ شهریور در جلسه شورای عشایر فارس با تاکید بر ارائه طرح‌های نو و جدید برای عشایر اظهار کرد: باید نیاز عشایر در ابعاد مختلف علمی، اعتقادی، رفاهی و نشاط اجتماعی در نظر گرفته و بر مبنای آن تصمیم‌گیری شود.

او با تاکید بر نیازهای ویژه عشایر و توجه ویژه به آنها گفت: نمی‌شود از عشایر بخواهیم این نوع زندگی را ادامه دهند اما لوازم آن تهیه نشود در همین راستا از تعدادی از جوانان نخبه عشایر درخواست کردم که گروه جوانان عشایر را تشکیل دهند تا نسل بعدی عشایر تربیت شوند.

استاندار فارس بر ورود و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در امور عشایر تاکید کرد و افزود: تامین علوفه، کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری زندگی عشایر را با استفاده از دانش‌بنیان‌ها می‌توان انجام داد.

عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عشایر در فارس و طرح آمایش گفت: ارتقا شاخص‌های رفاه آمایش از اهداف اصلی طرح آمایش سرزمین در حوزه عشایر است:همچنین از جمله  اهداف عشایر در امسال برنامه پشتیبانی تولید با هدف حذف نابرابری و برقراری عدالت است.

او با اشاره به خشکسالی‌های فارس به ایجاد تنوع اشتغال، تنوع بخشی تولیدات عشایر، علمی‌سازی و دانش‌بنیان کردن عشایر اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار در توزیع الکترونیکی آرد میان خانواده عشایر انجام شد ‌و تاکنون ۱۰۰ تن آرد توزیع شده است،. همچنین توزیع الکترونیکی علوفه برای نخستین بار در کشور با قیمت تعادلی در استان انجام شده است.

کریمی با بیان اینکه در این مدت ۳۵۰ پکیج برق خورشیدی برای تامین روشنایی بین خانواده‌های عشایر فاقد برق توزیع شده است، عنوان کرد: اجرای ۲۰ پروژه تامین آب پایدار با ۳۷میلیارد تومان اعتبار و پوشش ۱۶۵۳ خانوار، جذب بیش‌ از ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، مرمت و نگهداری ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های عبور و مرور عشایر پس از سیل مرداد با هزینه ۵ میلیارد تومان، ثبت ۱۰۵ درصدی تعهدات اشتغال امسال و … از جمله عملکرد و فعالیت حوزه عشایر از جمله موفقیت‌های حوزه عشایر در ۶ماه اول امسال است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.