اردوهای جهادی خانوادگی ابتکاری تربیتی و فرهنگی است

رئیس بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس تاکید کرد که برنامه‌ریزی و برگزاری اردوهای جهادی خانوادگی، ابتکاری زیبا و تاثیرگذار در زمینه فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی است.

 به گزارش ایران ریپورتس، سرهنگ اسماعیل قزل سفلی در بازدید از فعالیت‌های گروه جهادی حضرت جوادالائمه(ع) شیراز در شهرستان سپیدان بیان کرد: فعالیت این گروه به صورت خانوادگی است و بیش از ۱۰ خانواده در این اردوی جهادی مشارکت دارند و برنامه‌های مختلفی مانند مرمت و بهسازی مسکن محرومین، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان، بهسازی مساجد و حسینیه‌ها، اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و مشاوره‌ای و همچنین اقدامات بهداشتی در حوزه درمان و سلامت است. 

او با اشاره به ابتکار جالب مشارکت خانواده‌ها در اردوهای جهادی بیان کرد: این رویش مبارک حرکت‌های جهادی که از دل انقلاب اسلامی به وجود آمده است هر روز بالنده تر و در آن ظرفیت‌های و ابتکارات و نوآوری های جدیدی متولد می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در گذشته حرکت‌های جهادی معطوف به ایام تعطیلات و تابستان بود اما امروزه می‌بینیم که خدمت رسانی و کارهای جهادی در طول سال ادامه دارد و هر زمان که لازم باشد جهادگران عزیز ما پا در میدان خدمت رسانی می‌گذارند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به نوآوری گروه‌های جهادی در مسائل مختلف عنوان کرد: برخی از این ابتکارات باعث رفع مشکلات و موانع و سرعت بخشی بر کارها می‌شود و برخی ابتکارات نیز بر زیبایی فرهنگی و اجتماعی حرکت‌های جهادی می‌افزاید یکی از این ابتکارات همین برپایی اردوهای جهادی خانوادگی بود که در این مناطق محروم شهرستان سپیدان توسط گروه جهادی حضرت جوادالائمه(ع) انجام شد که قابل تقدیر و تجلیل است.

قزل‌سفلی با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان سپیدان ساخت ۴ خانه برای ولی نعمتان انقلاب توسط گروه‌های جهادی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی، هم افزایی خوبی بین مسئولین، نهادها و ادارات و گروه‌های جهادی در شهرستان سپیدان وجود دارد، از طرفی با همتی که جهادگران داشته‌اند مردم نیز پای کار آمده‌اند و در این فعالیت‌ها مشارکت دارند و نسبت به مسائل جامعه و نیازهای همنوعان احساس مسئولیت اجتماعی کاملا نمود دارد.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.