ارابه های مرگ تا کی باید جان عزیزان ما را بگیرد؛مرگ دلخراش اعضای یک خانواده لامردی در سانحه رانندگی/همگی در دم جان باختند

سانحه رانندگی هولناک، مرگ جان یوسف حیاتی عزیز بهمراه تمامی اعضاء خانواده را گرفت تا شاهد خاموش شدن چراغ خانواده ای دیگر باشیم.


به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، در صبح گاه روز جمعه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۲ خبری تلخ و شوکه کننده در بین مردم لامرد دهان به دهان شد و در فضای مجازی نیز خبری که از درگذشت تمامی اعضای خانواده مهندس یوسف حیاتی بود را حکایت داشت.

هیچ یک از اقوام و آشنایان و مردم تصور این را نمی کردند که چنین خانواده ای در چنین موقعیتی به این زودی همه اعضاء یک خانواده خاموش گردد و قلب همه را آزرده خاطر کند.

زنده یاد یوسف حیاتی که متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۷ و زاده دولت آباد(دهنو) بخش مرکزی لامرد بود در سن نوجوانی از سایه پر مهر ومحبت پدر محروم می شود و دوشادوش مادر بزرگوارش به کار و تلاش پرداخت و سرپرستی خانواده را عهده دار شد.

او، از دوران جوانی با سختی و کوشش فراوان و همچنین عزمی راسخ وارد بازار کار شد و سپس در ادامه برای امرار و معاش راهی عسلویه گردید، پس از چندسال دوباره به لامرد بازگشت و در شهرداری لامرد با روحیه ای بشاش و متواضع به شهروندان خدمت نمود.

مرحوم یوسف حیاتی که به(عمی جان)معروف بود جوانیِ خود را وقف خانواده کرد، و بیش از یک دهه در شهرداری لامرد کار کرد و سپس از شهرداری استعفاء داد و با راه اندازی دفتر نقشه کشی بهمراه برادران خود کار را با جدیت تمام دنبال کرد.

برادران وی که به شغل کارگری مشغول بودند با راه اندازی دفتر فنی و نقشه کشی و انجام کارهای دیگر، به آنان استقلال کاری و شغلی داد بطوری که در مسیر زندگی برادران خود، به آنها کمک های فراوانی در ابعاد مالی و معنوی کرد.

او با توجه به اینکه راهگشای حل مشکلات مردم بود، در قبال کار خود احساس مسولیت می کرد و باتوجه به تجربه ای که داشت سعی می کرد تا جایی که در توان دارد کار مردم را به نحو شایسته و مطلوب انجام دهد.

مرحوم حیاتی که از جوانان خوش نام و نشان منطقه لامرد بود و به خوش رفتاری و خوش اخلاقی و تکریم ارباب رجوع نیز زبانزد بود دانش آموخته حقوق از دانشگاه منطقه لارستان و فوق لیسانس عمران خود را نیز در دانشگاه شیراز گذراند.

گفتنی است: زنده یاد مهندس یوسف حیاتی به همراه همسر و دو فرزند خود بنام های علی و محمدامین در سانحه رانندگی هولناک در محور فیروزآباد شیراز دعوت حق را لبیک گفتند و پس از تشییع باشکوه با حضور گسترده آحاد مختلف مردم پیکرشان را در گلزار شهدای حامد (خالومحمدعلی) به خاک سپردند.

نقش خودروهای بی کیفیت در تصادفات؛
به گزارش صابری زاده خبرنگار لامرد، این نقد وارد است که نقش خودروهای بی کیفیت در تصادفات را باید توجه جدی کرد و نباید از آن مغفول ماند بلکه باید صدای اعتراض به حق مردم در مورد خودرو شنیده شود و دولت و مجلس در واردات خودروهای خارجی با کسب رضایت و آسایش مردم و رقابتی شدن تولید تلاشی مضاعف وجهادی کنند.


باید یاداور شد که؛ سرنوشت و مرگ هر کسی دست خداست اما ارابه های مرگ تا کی باید جان عزیزان ما را این چنین بی رحمانه بگیرند و این خودروهای بی کیفیت، ناایمن و پرمصرف که با قیمتی گزاف در بازارهای غیر رقابتی تحویل مردم می دهند باشیم؟

به عقیده کارشناسان، سالیانه بیش از ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما در تصادفات رانندگی جانشان را از دست می دهند، زیرا نقش خودروهای بی کیفیت در تصادفات بیش از ۵۰درصد است که با تولید و واردات خودروهای باکیفیت و به روز می توان سالانه نیمی از مردم را از خطر مرگ نجات داد.

★ دوربین‌های هوشمند جاده‌ای باعث کاهش تصادفات می شود؛
با نصب دوربین‌های برون شهری و بین شهری بیشتر که وظیفه ثبت سرعت را برعهده دارند موجب کاهش تصادفات می شود.

با ایجاد، و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها نقش به سزایی در کاهش تصادفات دارد، زیرا نصب این دوربین‌ها رانندگان با احتیاط رانندگی کرده و کمتر اقدام به تخلف می‌کنند.

قطعاً در جاده‌هایی که تعداد دوربین‌های بیشتری نصب شود آمار تصادفات نیز کاهش خواهد یافت و امید است متولیان امر به این مقوله مهم نیز توجه جدی تر داشته باشند.


باید گفت؛ اگر یوسف عزیز ما و خانواده شان یک خودروی با کیفیت و ایمن سوار بودند آیا شاهد چنین حادثه تلخ و ناگواری بودیم یا خیر؟

با این اتفاق تلخ و هولناک از رانندگان درخواست می شود تا از عجله و شتاب بی مورد در رانندگی پرهیز کرده و جان خود و سرنشـینان خودروی خود را فدای کمی زودتر رسیدن نکنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

امید است، این حادثه هولناک و این گزارش تلنگری باشد تا مدیران و مسولان و متولیان امر فکری به حال این موضوع کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.