اجرا و بهره برداری از پروژه تامین آب شرب اسکان قالینی شهرستان خفر

به مناسبت روز روستا و عشایر پروژه تامین آب شرب سایت اسکان قالینی شهرستان خفر با پیشرفت فیزیکی صد در صد افتتاح شد .

به گزارش ایران ریپورتس، این پروژه با حضور میراخورلی معاون توسعه مدیریت و منابع سا‌زمان امور عشایر ایران، نوحی معاون مدیر کل اداره کل عمران و امور زیر بنایی سازمان امور عشایر ایران، بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس،معاونین وهیت همراه به بهره برداری رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران در دیدار چهره به چهره با عشایر شهرستان خفر با توجه به مشکلات قیمت دام و بازدیداز مجتمع ۱۵ هزار رأسی دام در سایت اسکان چاه سرخ قالینی گفت :یکی از عللی باعث افت و رکود شدید قیمت دام شده، نبودن تقاضا جهت خرید دام می باشد.
میر اخورلی اظهار داشت: مشکل جهانی با بیماری کرونا،برگزار نشدن مراسم حج و عید قربان،تعطیلی اقامتگاه های بوم‌گردی و توریستی را می توان از جمله علل هایی دانست که باعث کاهش خرید دام عشایر شده است.
وی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور در دست پیگیری می باشد و از طریق شرکت‌های تعاونی توزیع خواهد شد افزود: سعی شده از طریق مجوز صادرات دام از طرف وزارت جهاد کشاورزی که در دست اقدام می باشد باعث رونق و چرخه اقتصادی در زندگی عشایر شویم.
مدیر کل امور عشایر فارس در بهره برداری ازپروژه تامین آب شرب اسکان قالینی ۱۵ مهرماه را به عنوان روز روستا و عشایر شناخته شده است و فرصتی است تا بتوانیم گوشه ای از خدمات دولت و تدبیر و امید را به عشایر ارایه نماییم.
روح اله بهرامی با بیان این از جمله اقدامات ارایه شده به این سایت اسکان را حفر و تجهیز یک حلقه چاه اهکی به عمق ۳۰۰ متر ،اجرای خط انتقال آب به طول ۳کیلومتر،احداث یک باب موتورخانه ۲۶متر مربعی،احداث یک باب مخزن بتنی ذخیره آب یکصد متر مکعبی ،اجرای شبکه فشار متوسط برق به طول ۳کیلومترمی باشد افزود:این پروژه با هدف تامین آب شرب سالم پایدار از طریق شبکه انتقال و توزیع آب و تسهیل عشایردر امورات خود به بهره برداری رسید.
وی در ادامه اظهار داشت اعتبار هزینه شده این پروژه بالغ بر ۲میلیارد تومان از محل ارزش افزوده بند ه تبصره ۴ و اعتبارات استانی می باشد.
بهرامی تصریح کرد:با بهره برداری از این پروژه تعداد ۷۰خانوار عشایری از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.