اجرای ۳ میلیون مترمربع آسفالت معابر شیراز تا پایان امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به آمار و ارقام مربوط به حجم آسفالت انجام شده از ابتدای سال تاکنون و اعتبارات هزینه شده در این زمینه، معتقد است که در این زمینه شاهد یک تحول هستیم و تا پایان امسال آسفالت بالغ بر ۳ میلیون مترمربع از معابر شیراز نوسازی و بهسازی می‌شود.

اسماعیل صالحی با طرح این موضوع که در بعضی معابر، خصوصا مسیرهای فرعی شیراز، زمان تجدید آسفالت به بیش از یک دهه قبل باز می‌گشت، گفت: شهرداری شیراز با یک برنامه‌ریزی مناسب، در مسیر بهبود شرایط و بهسازی و نوسازی آسفالت معابر شهری، اقدامی موفق را آغاز کرده است.
وی با اشاره به دشواری‌های اصلاح و بازسازی و نوسازی آسفالت معابر، گفت: در شهرهایی که مسیر توسعه خدمات شهری را به شکل مداوم طی می‌کنند و همواره با برنامه‌های مختلف دستگاه‌های خدمات رسانی اجرایی، نظیر آب، برق، گاز و مخابرات مواجه‌اند، اجرای طرح آسفالت معابر بسیار دشوار است.
معاون شهرداری شیراز با یادآوری اینکه شعار اصلی شهرداری و شورای شهر شیراز، انسان محوری در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها و طرح‌ها است، گفت: وضعیت آسفالت معابر در برخی نقاط، مناسب شان شهروندان شیرازی نبود.
او این اقدام را گامی در مسیر بهبود شرایط کیفی زندگی برای شهروندان تلقی و اضافه کرد: در بحث آسفالت معابر شهری، همواره موضوع زمان، حجم و گستردگی کار، هزینه‌های بالا و پیشگیری از بروز اختلال در زندگی روزمره مردم و …. باید مد نظر گرفته شود.
صالحی با اشاره به قدرشناسی شهروندان در خصوص بهسازی و نوسازی آسفالت در شیراز، گفت: ویژگی کار آسفالت معابر در شیراز، دقت، سرعت و کیفیت مناسب کار بوده است.
معاون شهرداری شیراز با یادآوری اینکه بهترین زمان برای آسفالت معابر، نیمه فصل بهار تا پایان تابستان است، گفت: در این فرصت کوتاه، سطحی وسیع را باید با برنامه‌ریزی دقیق، زیر پوشش آسفالت ببریم حال آنکه به لحاظ امکانات لجستیکی، تامین مصالح و اعتبار مورد نیاز، محدودیت‌هایی وجود داشته و دارد.
مهندس صالحی با بیان اینکه طی چهار ماه اول امسال بیش از کل سال ۹۸ یا کل سال ۹۷ عملیات آسفالت معابر در شیراز انجام شده است، گفت: بررسی آماری، تنها بخشی از بزرگی و اهمیت کار انجام شده در این بخش را نشان می‌دهد؛ حال آنکه اجرای طرح آسفالت معابر در گفتار ساده اما در عمل، واجد پیچیدگی‌ها و دشواری‌های فراوانی است.
صالحی در عین حال با اشاره به آمارهای موجود در زمینه آسفالت معابر شهری در شیراز، گفت: سال ۹۷ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت در شیراز اجرا شده بود.
معاون شهرداری شیراز این میزان در سال ۹۸ را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اعلام و اضافه کرد: حجم کار انجام شده طی ۴ ماه اول امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع بوده است.
صالحی با بیان اینکه شهرداری نیز تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی کشور است، گفت: علیرغم دشواری‌ها و موانع و مشکلات موجود، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و با توجه به تاکیدات شهردار شیراز، موضوع آسفالت معابر، تا کامل شدن برنامه مورد نظر، ادامه خواهد داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.