آژیر برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر به صدا درامد

مدیر بیمارستان لامرد گفت:
آژیر برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر به صدا درامد و مردم، تخلفات پزشکان را گزارش کنند

به گزارش ایران ریپورتس، یکی از تخلفاتی که در سال‌های اخیر در میان تعدادی از پزشکان رواج پیدا کرده، گرفتن «زیرمیزی» از بیماران است.

زیرمیزی؛ همان مبلغ اضافه بر هزینه بیمارستان و دستمزد پزشک است که به دلخواه خود او تعیین می‌شود و اگر بیمار آن مبلغ را پرداخت نکند، پزشک معالج هم از درمان وی صرف نظر می‌کند.
در این گزارش به بررسی وضعیت پزشکان زیرمیزی بگیر و تخلفات آنها و همچنین نحوه رسیدگی به شکایات مردمی می پردازیم.

صابری زاده خبرنگار سبحان در ابتدا به سراغ ایوب موالی مدیر بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد رفته و از وی این سوال را کرده که گرفتن بعضی زیرمیزی ها از سوی پزشکان و یا اشخاص ثالث صحت دارد یا خیر، که این مقام مسول چنین پاسخ داد و گفت: متاسفانه شاهد دریافت زیرمیزی، و درخواست وجه نقد از سوی بعضی پزشکان هستیم که در پی گیری این قضیه با هیچ کسی تعارفی نداریم.

وی گفت: در صورتی که شهروندی از پزشک زیرمیزی بگیری شکایت کند به جد پی گیر و تا حصول نتیجه نهایی دنبال و آن مبلغ استرادد خواهد شد و با پزشک خاطی برخورد می شود.

موالی مدیر بیمارستان ادامه داد: در بدو ورود به بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد بعنوان مدیر، با پی گیری هایی که صورت گرفت، گرفتن زیرمیزی از سوی بعضی پزشکان به راحتی مشهود بود که با دایره تخلفات، حراست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنبال و… این مهم را در جریان گذاشتیم.

وی افزود: باهمفکری دکتر دشت پیما رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان این موضوع را به جد دنبال کردیم و به همه پزشکان گوشزد کردیم که در صورت هر گونه تخلف برخورد قانونی سختی خواهیم کرد و اتاق عمل را جهت انجام عمل برای پزشک خاطی به مدت یک ماه کنسل میکنیم.

موالی ادامه داد: گلایه ای که از مردم و شهروندان محترم داریم این است طی این چند ماه که از حضور بنده در این مرکز درمانی بعنوان مدیر بیمارستان می گذرد به ندرت افرادی مراجعه و یا شکایتی در رابطه با این موضوع می کنند که میطلبد مردم در حوزه بهداشت و درمان مطالبه گر باشند و در صورت هر گونه تخلف به مسولین بیمارستان اطلاع دهند و ما نیز با آغوش باز پذیرا هستیم و قطعا برخورد میکنیم و با هیچ پزشکی تعارفی نداریم.

وی افزود: مددکار اجتماعی ما در بیمارستان فعال و مرتبا بازدید می کند و روزانه بر بالین افرادی که بستری و عمل شده اند سرکشی می کند و تمامی سوالات را از وی یا همراه مریض پرس وجو می شوند.

وی، با بیان این مطلب که روزانه پزشکانی هستند که زیرمیزی می گیرند اما تعداد کمی نسبت به این مساله شکایت و مراجعه می کنند تاکید کرد: اگر کسی نسبت به زیرمیزی پزشکی شاکی باشد با در دست داشتن مدارک به دفتر مدیر بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد و یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه و ما نیز کارهای قضایی را پی گیری میکنیم.

موالی مثالی زود و گفت: مسول نظارت بر درمان آقای سورغالی (اورژانس۱۱۵) می باشند و ما تخلفات را به حراست ارجاع، و توسط آنها پی گیری می شود، و مدتی قبل که از پزشکی شکایت شده بود و ما نیز به جد ورود کردیم اما در پایان، بیمار راضی به ارائه مدارک نشد و پزشک خاطی تبرئه شد.

وی ادامه داد: از همه شهروندان استدعا داریم بابت عملی که در بیمارستان انجام می شود پولی را در مطب به پزشکان یا شخص ثالث پرداخت نکنند و اگر پزشکی بابت عمل صرفنظر کرد به اتاق بنده مراجعه کنید.
وی، با بیان این مطلب که گزارشاتی مبنی بر کلاهبرداری از سوی بعضی افراد ناشناس در بیرون از بیمارستان نیز، که از مردم و یا همراه مریض سوء استفاده می کنند تصریح کرد: مردم باید مواظب کلاهبرداری های افراد سودجوء باشند زیرا کلاهبرداران این را مطرح می کنند که پول اتاق عمل، و یا فلان داروی کمیاب را سریعا واریز نمایید که با این شگرد کثیف بدون اینکه پزشک یا بیمارستان اطلاعی داشته باشند پول دریافت می کنند.

او افزود: بیماران تصادفی، بدحال و کسانی که نیاز به عمل فوری دارند در صورت درخواست پول از سوی هر پزشک به ما مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: معمولا، فراخوان هایی که برای یک مریض زده می شود و مبالغ ۱۰۰، ۸۰، ۵۰ و … میلیون زده می شود این خود یک زیرمیزی است.



💥در این رهگذر به سراغ عالی ترین مقام وزارت بهداشت و درمان در شهرستان لامرد یعنی رئیس شبکه بهداشت جناب اقای دکتر دشت پیما رفتیم و از وضعیت و نحوه برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر سوال گرفتیم که در ادامه می خوانیم.

دکتر علیرضا دشت پیما رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد به خبرنگار علم و فناوری گفت: تمامی پزشكان و دست اندركاران حرفه پزشکی و ساير نهادهای حمايتی و ساير سازمانهای دولتی و غير دولتی خريدار خدمات سلامت در صورت بروز تخلفات با آنها برخورد می شود.

وی اذعان کرد: هرگونه دريافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت مصوب هيئت محترم وزيران به هر طريقی از جمله قيد خدمات ارائه نشده در صورت حساب بيمار و دريافت هرگونه وجه بدون ارائه رسيد رسمی و یا هرگونه دريافتی خارج از بيمارستان بابت ارائه خدمات در اين مرکز تخلف است.

وی افزود: هرگونه پرداختی به شخص ثالث و یا پزشک برای انجام عمل ها در بیمارستان ممنوع می باشد که از شهروندان می خواهیم در این گونه موارد به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶مورد شکایت کتبی در این زمینه ثبت شده که تمامی موارد رسیدگی و حقوق بیماران نیز بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: نحوه رسيدگی به تخلفات و شکایات از طريق حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، تماس با سامانه تلفنی 1690، 190یا ثبت شكايت در سايت اينترنتی www.1690.ir شكايات خود را اعلام و كد رهگيری دريافت نمايند.

این مقام مسول گفت: شروع رسيدگي به شكايات از طريق دريافت اطلاعات از سامانه تلفن يا اينترنتی و يا مراجعه شاكی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهدبود که شكايات را به دادسرای انتظامی نظام پزشكی شهرستان و كميسيون ماده 11تعزيرات حكومتی ارسال مي نماییم.
گفت وگو از؛ /خبرنگارمحمودصابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.