آموزش و پرورش از چالش های ساختگی دور نگه داشته شود / مسکن و معیشت فرهنگیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

استاندار فارس گفت: آموزش و پرورش باید از چالش های ساختگی دور نگه داشته شود تا به وظیفه اصلی خود بپردازد.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر عنایت الله رحیمی در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که وظیفه آموزش و پرورش ، آموزش و پرورس نسل آینده این مرز و بوم است ، اظهارداشت: در این راستا باید از همه ظرفیت های جامعه بهره گرفت تا بسترسازی همه فعالیت های قابل تصور در آموزش و پرورش صورت گیرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که همه مسئولین به ویژه مدیران آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا آموزش و پرورش از همه حاشیه دور مانده و به وظیفه اصلی خود بپردازد ، گفت: وقت معلمان و دانش آموزان بسیار گرانبها است و لازم است از همه ظرفیت های قانونی در قوای کشور و ظرفیت های مردمی استفاده اساسی شود تا تربیت نسل آینده بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بهترین شکل صورت گیرد.
وی با تاکید بر این که همه مدارس استان فارس باید به شبکه های مجازی و دیجیتال متصل شده و از خدمات در بستر اینترنت استفاده کنند ، افزود: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که اهتمام خاصی در زمینه اتصال همه مدارس فارس به خدمات اینترنتی داشتند قدردانی می کنم.
استاندار فارس با بیان این که وظیفه داریم مسکن و معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته را مورد توجه ویژه قرار دهیم ، ادامه داد: با توجه به این که مسکن هزینه اصلی را در سبد هزینه های خانوار به خود اختصاص می دهد باید از فرصت پیش آمده مبتنی بر سیاست های احداث مسکن به منظور خدمت رسانی به فرهنگیان بهترین استفاده را برد ؛ زیرا اگر فرهنگیان سرپناه مناسبی داشته باشند بسیاری از مشکلات آنان رفع خواهد شد.
دکتر رحیمی با تصریح به این که در زمینه مدیریت سرویس های مدارس باید عملکرد آموزش و پرورش به مردم گزارش داده شود ، اظهار داشت: به منظور اعتمادسازی باید همه هزینه ها و مسائل مربوط به سرویس مدارس شفاف شود تا همه ناظران قانونی و مردمی بتوانند به سرعت و شفافیت بر عملکردها نظارت کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که طرح آجر به آجر یک ایده کلی است که باید به صورت عملیاتی برنامه ریزی شود ، گفت: هدف از طرح آجر به آجر ارج نهادن به جایگاه خیرین و تلاش برای همگانی کردن این امر در سطح جامعه به ویژه برای افرادی است که خواستار مشارکت با کمک های خرد و اندک هستند.
وی با اشاره به این که بیماری کرونا در استان فارس شدت گرفته و شیوع زیادی پیدا کرده است ، گفت: آموزش و پرورش با توجه به گستردگی ارتباط با مردم، باید در زمینه ارسال پیام های هشدار دهنده و آموزشی در راستای آگاه سازی مردم اقدام کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.