آمادگی شرکت برق منطقه‌ای فارس برای وقوع سیلاب

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: همه تمهیدات برای به کار گیری تجهیزات و استفاده از روش‌های بازدارنده کاهش صدمات و خسارت‌های احتمالی سیلاب اندیشیده شده است.

مهندس یداله حقیقی با اعلام آمادگی شرکت برق منطقه‌ای فارس برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب در فارس و جنوب کشور گفت: همه تمهیدات برای به کار گیری تجهیزات و استفاده از روش‌های بازدارنده کاهش صدمات و خسارت‌های احتمالی سیلاب اندیشیده شده است.

او گفت: شرکت برق فارس در راستای ستاد مقابله با بحران استانداری فارس در این زمینه نشست‌های متعددی انجام داده و کمیته مقابله با بحران در برق فارس نیز فعال شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: معاونت بهره برداری این شرکت مسوولیت ستاد مقابله با بحران احتمالی در سیلاب اواخر هفته را به عهده دارد، گروه‌های تعمرات نیرو اعلام آمادگی کرده اند که با بروز حوادث احتمالی ورود کنند، همه خودرو‌ها و تجهیزات امداد و نجات در آمادگی هستند تا به محض اعلام ستاد مقابله با بحران استانداری فارس به میدان بیایند و ورود کنند.

حقیقی گفت: انبار‌های شرکت برق فارس هم در این زمینه مشارکت دارند تا تجهیزات مورد نیاز برای رفع خاموشی‌های احتمالی را تامین کنند، همه هماهنگی‌ها با واحد حراست و معاونت بهره برداری شرکت برق به عمل آمده و نیرو‌های واکنش سریع در همین راستا توجیه شده اند.

مدیر عامل برق فارس گفت: تیم‌های عملیاتی هم در آمادگی کامل بسر می‌برند، این گروه‌ها به طورکامل توانایی مدیریت بحران و رویارویی با شرایط نامساعد جوی را دارند و با توجه به وضعیت جوی روز‌های آینده و اطلاع رسانی هواشناسی و اطلاعیه‌های ستاد مقابله با بحران استانداری فارس شرکت برق فارس ضمن رصد شرایط پیش رو با مدیریت راهبری شبکه تامین و انتقال برق در سراسر استان و جنوب کشور با تمام توان و آمادگی کامل نسبت به پایایی و پایداری شبکه اقدام می‌کند تا همه مشترکان در مناطق شهری و روستایی استان و مصرف کنندگان صنعتی و کشاورزی و مشترکان کلان از نعمت برق پایدار ومطمئن برخوردار باشند.

او به شهروندان توصیه کرد از نزدیک شدن به دکل‌های انتقال برق در محور‌های ارتباطی جاده‌ای خودداری کنند، افراد از مجاورت با پست‌های برق و مسیر‌های عبور خطوط فشار قوی بپرهیزند، تجهیزات شبکه انتقال برق در شرایط بروز سیلاب بیشتر خطرناک و خطر افرین هستند و لذا می‌بایست افراد از نزدیک شدن به این تجهیزات بپرهیزند، در شرایط بروز توفان و سیلاب از تجمع در مناطق احتمالی جاری شدن سیل دوری کنند و خود را در معرض صاعقه و آذرخش قرار ندهند.

مدیر عامل شرکت برق فارس به شهروندان گفت: در صورت بروز سیل و مشاهده حوادث مربوط به تجهیزات شبکه برق شامل نفوذ یا مجاورت آب با تجهیزات شبکه انتقال برق، شکستگی تیر‌ها، پارگی سیم و کابل‌های شبکه انتقال برق و سایر موارد مشابه از نزدیک شدن به تجهیزات مذکور خودداری کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.