آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در فارس

رزمایش جهادگران فاطمی، با حضور 21 هزار نفر از جهادگران استان فارس به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

روزهای پرتلاش جهادگران فاطمی در فارس/ 21 هزار جهادگر وارد میدان می‌شوند

به گزارش ایران ریپورتس، اسماعیل قزل‌سفلی امروز، طی نشستی با اهالی رسانه، با اشاره به آغاز رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در استان فارس اظهار داشت: این رزمایش با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در قالب ویژه برنامه‌های متنوعی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش از امروز 10 روز آینده ادامه دارد، گفت: رویکرد بسیج سازندگی سازماندهی، ساماندهی و ایجاد بستر حضور نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت‌رسانی به مردم است.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس بیان کرد: این رزمایش برای 700 گروه طراحی شده بود اما امروز هزار و 123 گروه اعلام آمادگی کردند؛ برای حضور 10 هزار نفر طراحی شده بود اما 21 هزار نفر وارد صحنه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر این بود که هزار و 100 برنامه شکل بگیرد اما امروز 2 هزار و 229 برنامه از طرف گروه‌های جهادی معرفی شده که در این 10 روز انجام می‌شود.

قزل‌سفلی با بیان اینکه 2 مجموعه برای اینکه این فعالیت‌ها بهتر و بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد، شکل گرفت افزود: نخستین مجموعه شوراهای جهادی است که در همه شهرستان‌ها به وجود آمدند و مجمع جهادگران استانی نیز از طریق انتخابات شکل گرفته، این مجموعه برای سازماندهی و بسترسازی گروه‌های جهادی به وجود آمده است. 

رئیس بسیج سازندگی استان فارس خاطرنشان کرد: برای حمایت هدفمند از گروه‌های جهادی لازم بود که سازوکاری شکل بگیرد که قرارگاه‌های جهادی در سه قالب در حال شکل‌گیری است؛ قرارگاه جغرافیایی محور و پهنه‌ای در اقلید، لارستان، فسا و کازرون شکل گرفته که کل استان را پوشش می‌دهند.

وی بیان کرد: قرارگاه عملیات جهادی شهرستان و محله‌محور نیز شکل می‌گیرند همچنین قرارگاه عملیات جهادی موضوعی هم با عناوین قرارگاه جهادی سلامت، کشاورزی، دامپزشکی، فنی و عمرانی، اجتماعی با تاکید بر رفع آسیب‌های اجتماعی شکل خواهند گرفت.

قزل سفلی با بیان اینکه قرارگاه‌های عملیات جهادی قشری نیز در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزان، اصناف، ورزشکاران و غیره در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: با این قرارگاه‌ها هم بستر فعالیت برای گروه‌های جهادی و هم حمایت و ساماندهی این گروه‌ها برای خدمت‌رسانی‌ گسترده به مردم انجام می‌شود و در این 22 سال گروه‌های جهادی به تکامل و بلوغ خوبی رسیدند.

وی با بیان اینکه بیش از 42 هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که این عدد در استان فارس از 4 هزار گروه فراتر رفته است، گفت: آبرسانی به روستاها در قالب تفاهم‌نامه با آبفای استان به 372 روستا از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی است.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان و مددجویان کمیته امداد نیز چند ماهی است آغاز شده گفت: برای 3 هزار و 208 مددجو مسکن ساخته می‌شود که 150 واحد قبل از عید و 150 واحد در روزهای اخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به صورت عمومی و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، سلامت و درمان، علمی، عمرانی، کشاورزی، دامپزشکی ورود کردند، افزود: تهیه نقشه پیشرفت روستاها از دیگر اقدامات است چون بهترین و مشرف‌ترین گروه‌ها به مناطق روستایی گروه‌های جهادی هستند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.