درباره آمار دو رقمی تلفات کرونا و ساخت واکسن ایرانی/ چرا یک عده همیشه «غر» می‌زنند؟

خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم، مدتی است آمار تلفات کرونا کاهش یافته و دو رقمی شده است.

درباره آمار دو رقمی تلفات کرونا و ساخت واکسن ایرانی/ چرا یک عده همیشه «غر» می‌زنند؟

به گزارش ایران ریپورتس، در روزهایی که اخبار خوبی از تولید واکسن ایرانی کرونا به گوش می‌رسید و با پیگیری و تلاش مسئولان ذیریط واکسن ایمن خارجی در حال ورود به کشور بود، برخی از سلبریتی‌های هنری و ورزشی کشور به دنبال این بودند که درگذشت چهره‌های مشهور بر اثر بیماری کرونا را به مسائل سیاسی گره زنند و با انتشار مطالبی در فضای مجازی، آرامش روانی جامعه را برهم زنند.

این موضوع پس از اینکه دو فوتبالیست سابق کشورمان علیرغم تلاش کادر درمان به فاصله اندکی از هم بر اثر کرونا جان باختند، شدت گرفت و برخی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی چشم خود را بر واقعیات موجود بسته‌ و از مسئولان خواسته بودند هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را برای مردم تهیه کنند و معتقد بودند که اگر به این دو چهره محبوب واکسن تزریق می‌شد این اتفاق تلخ برای آن‌ها نمی‌افتاد.

اما حقیقت این است که از حدود هشت میلیارد جمعیت جهان، تقریبا به یک ‌درصد واکسن کرونا تزریق شده و  اکثراً آن‌ها هم تک دوز دریافت کردند که عملاً ایمنی ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند از مرگ کسی جلوگیری کند!

از طرفی مسئولان و وزارت بهداشت که از همان روزهای نخست شناسایی ویروس کرونا در کشور نهایت تلاش خود را برای مقابله با این ویروس منحوس کرده‌ بودند، از ابتدا به دنبال تأمین واکسن معتبر، مطمئن و اثربخش بودند و برخی خبرها از برنامه‌ریزی‌ها برای واردات واکسن کرونا و حتی پیش‌خرید آنها منتشر شده بود.

نکته قابل تامل این است که وضعیت کرونایی کشورهای پیشرفته‌ای مثل آمریکا و انگلستان که به عنوان قبله آمال برخی از این سلبریتی ها و گروه کوچکی از مردم قرار گرفته، فاجعه بار است و این کشورها با وجود ادعای ساخت واکسن کرونا در کاهش آمار تلفات این ویروس ناموفق بوده‌اند. در حال حاضر آمار تلفات آمریکا به شکل عجیب و مایوس‌کننده‌ای بالا است و روزانه ۳ هزار آمریکایی به طور میانگین و کمتر یا بیشتر در پی این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

در چنین شرایطی در کشورمان که تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و تحریم‌های آمریکا مانع از دسترسی ایران به برخی از تجهیزات پزشکی لازم برای درمان بیماری کرونایی شده، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم، مدتی است آمار تلفات کرونا کاهش یافته و دو رقمی شده است.

علاوه بر این و مهمتر آنکه در میانه همین تحریم های همه جانبه، ایران موفق به ساخت واکسن کرونا شده است و به عبارت بهتر تحریم کنندگان ایران نه در کنترل کرونا موفق بوده‌اند و نه در ساخت واکسن، اما ایران تحریم شده و مورد حمله توانسته کرونا را تا حد قابل قبول و قابل تقدیری کنترل کند و واکسن این ویروس منحوس را هم بسازد. قابل تامل تر انکه عده ای معتقدند که ساخت کرونا و پخش آن توسط امریکایی ها انجام شد و امروز نسخه تشدید شده آن از انگلیس پخش شد.

همچنین واکسن معتبر روسی نیز به کشور وارد شده است و گروه های پرخطر در حال تزریق هستند.

حتی در اقدامی قابل توجه، کم نظیر و شاید بی نظیر اولین تزریق این واکسن ها به فرزندان مسئولان ارشد دخیل در امر واکسن انجام شد تا پایانی بر هر شبهه افکنی باشد.
 با توجه به تجربه های تلخ از برخی کشورهای غربی و خباثت‌های غیرانسانی کشوری مثل آمریکا حتی در زمینه تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی، درستی  بی‌اعتمادی به واکسن ساخت این کشورها را تصدیق می‌کند.
حالا باید از برخی از این سلبربتی ها که با سوءاستفاده از درگذشت برخی چهره‌های مشهور بر اثر کرونا، ژست نگرانی برای سلامت مردم گرفته‌اند پرسید در حالی که برخی پزشکان و کارشناسان نسبت به خطرات واردات بی‌حساب و کتاب واکسن کرونا هشدار داده‌اند و هنوز نمی‌توان با اطمینان از ایمنی و بی‌خطر بودن این واکسن‌ها سخن گفت، این افراد با چه تخصصی اسرار بر خرید واکسن از برخی از این کشورها را دارند.

این اظهارات عامدانه یا از سر ناآگاهی سلبریتی‌هایی که برخی از آن ها با داشتن زندگی‌های آن‌چنانی و لاکچری بعضا دغدغه عوض کردن مدل ماشین و سفرهای خارجی را دارند، علاوه بر اینکه موجب گسترش فضای بی اعتمادی و فشار روانی در جامعه می شود، باعث نادیده گرفتن زحمات کادر درمانی کشور هم شده است.

امر مشهود آن است که هیچ مسئولی در کشور به این حد از کاهش آمار تلفات و مبتلایان قانع نبوده و به دنبال ریشه کن نمودن این ویروس منحوس است اما باید متذکر شد که بیشترین فشار بر کادر درمان بوده است. لزوم قدرشناسی به جای ناسپاسی با رفتارهای طلبکارانه و طعنه زننده امری است که باید به آن توجه ویژه شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.