دوره «حامیم» دانشجویی ویژه دانشگاه پیام نور فارس در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد

دوره آموزشی – بصیرتی حامیم ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر محسن جاجرمی زاده در ابتدای این دوره دو روزه که به میزبانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد گفت: همه ما دانشگاهیان باید با بصیرت کامل و با شناخت قابلیت خودمان در جامعه در میدان باشیم.


رییس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ،جوانان ما تکیه گاه و محور اصلی حرکت انقلاب هستند افزود: اگر نتوانیم خودمان را توانمند نموده و قدرت تحلیل پیدا کنیم در صحنه عمل هم مردد شده و چه بسا تصمیمی که در زمان و مکان مناسب می بایست اتخاذ کنیم انجام نشود.


وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشجو باید با چشم باز و عمق نگرش به مسائل نگاه کند یادآور شد: مقام معظم رهبری فطرت های پاک دانشجویان و جوانان در سراسر جهان را خطاب قرار داده اند چون با قرار گرفتن در مسیر درست تاریخ ارزشهای انقلاب اسلامی را فریاد زدند و دفاع از مظلومین را در دستور کار قرار دادند.


دکتر جاجرمی زاده افزود: ما وظیفه داریم معرفت خود را نسبت به الگوهای حکمرانی در جمهوری اسلامی تقویت کنیم و ببینیم در این چند دهه چه جریانهایی شکل گرفتند و کدام جریان راه شهدا و انقلاب اسلامی را بهتر استمرار می بخشد.


رییس دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین با اشاره به اینکه ما امروز با یک هویت تاریخی گذشته  و امتداد آینده روبرو هستیم افزود: گذشته ما اسلام ناب و پرچمداری دفاع از مظلومین است که هویتمان با آن گره خورده است و آینده ای که وعده تاریخ و وعده خداوند متعال یعنی پرچمداری یکی از اولیای الهی در جهان است بنابراین باید ببینیم کدام الگو ما را به هویت اصلی بازمیگرداند و آن مسیر را برای آیندگان ادامه می دهد.


وی ادامه داد: چشم مظلومین جهان به انتخابات ایران دوخته شده است و ان شا الله مسیر تعالی بخشی که با رییس جمهور شهید آغاز شده بود توسط مردم با انتخاب اصلح ادامه یابد.


وی همچنین گفت: در جنگ رسانه و جنگ روایت ها ممکن است موضوعات اشتباه درست جلوه داده شود و ما به عنوان دانشگاهیان می بایست در این عرصه تردیدها را بزداییم و تاثیرگذار باشیم.


مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان فارس نیز با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک ترسیم کلی از حال و آینده انقلاب بوده است گفت: چهار نقطه اصلی در این بیانیه مورد تاکید بوده است که نقطه اول آن عظمت حادثه انقلاب است که باید به آن توجه کنیم.


یاسر کنعانی افزود: نقطه دوم ،عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز و نقطه سوم عظمت چشم اندازی است که باید به آن برسیم.
وی افزود: بعد چهارم و مهم این بیانیه نیز عظمت نقش نیروی جوان متعهد است به معنای جوانی که احساس تعهد و مسئولیت کند.

در این برنامه دو روزه که با شرکت ۴۰ دانشجو برگزار می شود، خسرو شمسایی با موضوع جریان شناسی سیاسی ، مومن زاده در مبحث ارتباطات و شبکه سازی و احمد فیجانی در موضوع جنگ نرم و رسانه  ضمن ارائه آخرین پژوهشها با دانشجویان شرکت کننده به گفتگو می نشینند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.