مدیر کل پست فارس مردم نسبت به درج آدرس کامل خود در سرویس احراز نشانی دقت کنند.
سرویس احراز نشانی یکی از سرویسهای جدید الکترونیک و خدمتی است که متقاضیان برای اثبات ارتباط خود با نشانی اعلام شده به یکی از دستگاهها یا سازمانهای دولتی یا خصوصی از آن استفاده میکنند.
مدیرکل پست فارس تاکید کرد که عموماً آن دسته از شرکتها و سازمانهایی که نشانی صحیح اقامت مشتریان یا مخاطبانشان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تاییدیه احراز محل اقامت را مطالبه میکنند.
روح الله عباسی اذعان داشت که سرویس احراز نشانی شرکت پست، خدمت جدیدی از شرکت ملی پست ایران است که به مشتریان امکان میدهد تا نشانی خود را به صورت آنلاین و با استفاده از کد پستی ۱۰ رقمی احراز کنند.
عباسی با اشاره به مشکلاتی که برخی مردم در خصوص این سرویس دارند، عنوان کرد که عمده درخواستها در سرویس احراز نشانی مربوط به پلیس راهور برای تعویض پلاک و ثبت نام خودرو است که مردم در این موضوع ابهاماتی دارند و گاهاً درخواست آنها به موقع انجام نمیشود.
این مسئول با گریز به نحوه درخواست احراز محل سکونت پست توضیح داد که پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس
Gnaf.post.ir
و پرداخت هزینه توسط درخواست کننده، پیامکی حاوی کد شناسه تایید به شماره موبایل وارد شده ارسال میشود.
عباسی با بیان اینکه سازمان پست جهت سهولت دریافت تاییدیه احراز نشانی آدرس پستی افراد به صورت الکترونیکی طرح سرویس احراز نشانی پست را اجرایی کرده است، بر ضرورت دقت افراد و انتخاب صحیح سازمان متقاضی در بخش اول این سامانه تاکید کرد.
او با اشاره به اهمیت درج صحیح آدرس و نشانی متقاضیان در سامانه احراز نشانی، توضیح داد که در بخش دوم این سامانه و هنگام درج کد پستی باید متقاضیان دقت کنند چرا که گاهی به دلایلی، کد پستی کامل نیست.
وی با تاکید بر اینکه نام معابر، ساختمان و حتی طبقات و شماره زنگ یک واحد مسکونی مشخص نیست، یادآور شد که برای سهولت در کار نامه رسان ها و تسریع امور متقاضیان و تایید هویت آنها باید از درج آدرس ناقص خودداری گردد.
مدیرکل پست از متقاضیان و مشاغلی همچون کافی نتها که نسبت به ارائه خدمات الکترونیک اقدام میکنند خواست که در زمان ثبت نام، نشانی دقیق را درج کنند و در صورت وجود نقص آدرس، آن را اصلاح نمایند تا مردم بتوانند به نحو شایسته از سرویس احراز نشانی، خدمات خود را دریافت کنند.