گروه هکری بلک ریوارد بلای جان خبرگزاری فارس شد/ 250 ترابایت اطلاعات پاک شد؟

روز جمعه گروه هکری بلک ریوارد (BlackReward) در پیامی اعلام کرد که وبسایت خبرگزاری فارس را هک و بخش بزرگی از اطلاعات این خبرگزاری را حذف کرده است.

بلک ریوارد که در چند ماه اخیر و هم‌زمان با آغاز اعتراضات در کشور  فعالیت خود را جدی‌تر کرده و تا امروز چندین بار اقدام به هک وبسایت‌های ایرانی کرده است، در جدیدترین مورد خبرگزاری فارس را هدف گرفته است. این گروه هکری در پیامی این موضوع را اعلام کرده و مدعی شده است که دیتابیس فارس نیوز را نیز حذف کرده است.

حذف 250 ترابایت دیتا خبرگزاری فارس توسط گروه هکری بلک ریوارد

هکرهای بلک ریوارد در پیام خود ادعا کرده‌اند که تمام اطلاعات این خبرگزاری شامل بولتن‌های محرمانه خبری که به نهاد رهبری و سپاه ارسال می‌شده به همراه فکس‌ها، تماس‌های رکورد شده، اطلاعات پورتال‌های داخلی مربوط به مکالمات اداری و کارتابل‌های خبری، آرشیو تصاویر، همچنین اسناد مالی همگی دانلود شده و نزدیک به 250 ترابایت دیتا (طبق گفته خودشان هست و نیست این خبرگزاری از ابتدا تاکنون) از تمامی سرورها و کامپیوترهای متعلق به این مجموعه حذف شده است.

خبرگزاری فارس ضمن تأیید خبر هک وبسایت خود در توییتر گفته است:

یک گروه هکری دقایقی پیش همزمان با شادی مردم ایران برای لحظاتی سایت خبرگزاری فارس را از دسترس خارج کرد. خبرگزاری فارس تقریبا همه روزه از سوی چند کشور خارجی از جمله رژیم صهیونیستی مورد حملات گسترده و پیچیده سایبری قرار می‌گیرد. گروه فنی فارس در حال بررسی موضوع و اصلاح آن است.

در این توییت فارس هیچ اشاره‌ای به حذف دیتابیس این پایگاه خبری نشده است.

بیش از 12 ساعت بعد درهمین خصوص گروه فنی خبرگزاری فارس در اطلاعیه شماره یک خود پس از هک شدن سایت این خبرگزاری اعلام کرد:

به دنبال عملیات پیچیده هک و حمله سایبری از شامگاه جمعه، دسترسی برخی کاربران به وب سایت خبرگزاری فارس مختل شد.

گروه فنی از همان دقایق اولیه منشا و شیوه نفوذ هکرها را شناسایی کرد و عملیات خنثی‌سازی این حملات را آغاز نمود.

حملات سایبری به خبرگزاری فارس تقریبا بدون وقفه و همه روزه از کشورهای مختلف از جمله سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود.

در حال حاضر وب‌سایت خبرگزاری فارس و سایت‌های زیرمجموعه توسط ۵۰۰ ماشین و سرور در ۳ دیتاسنتر از جمله دیتاسنتر مرکزی خبرگزاری پشتیبانی می‌شود.

بررسی تمام این ماشین‌ها و سرورها و رفع آلودگی‌های احتمالی زمان‌بر است و ممکن است برخی سرویس‌های خبرگزاری را چند روزی با مشکل مواجه کند.

در حمله اخیر هکرها فقط توانسته‌اند اطلاعات و اخبار روز جمعه را از بین ببرند و سایر اطلاعات و دیتابیس‌های خبرگزاری در دسترس است.

همچنین ادعاهای مربوط به حذف ۲۵۰ ترابایت اطلاعات یا پخش فیلمی به نام دوربین مدار بسته، صحت نداشته و مربوط به خبرگزاری فارس نیست.

در اطلاعیه شماره یک گروه فنی خبرگزاری فارس گفته شده که گروه فنی از همان دقایق اولیه منشا و شیوه نفوذ هکرها را شناسایی کرد و عملیات خنثی‌سازی این حملات را آغاز نمود اما در ادامه و جملاتی متناقض با جمله قبل عنوان کرده بررسی تمام این ماشین‌ها و سرورها و رفع آلودگی‌های احتمالی زمان‌بر است و ممکن است برخی سرویس‌های خبرگزاری را چند روزی با مشکل مواجه کند.

لازم به ذکر است که تا لحظه نگارش این خبر، وبسایت خبرگزاری فارس کماکان از دسترس خارج و تلاش گروه فنی آنها تا اینجای کار بی‌فایده بوده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.