گران‌ترین پنیر جهان از شیر کدام حیوان گرفته می‌شود؟

احتمالا اگر بدانید گران‌ترین پنیر از کدام حیوان گرفته می‌شود، شاید قبل از خرید این پنیر اندکی مردد شوید و شاید هم نخرید.

گران‌ترین پنیر از شیر کدام حیوان گرفته می‌شود؟

به گزارش ایران ریپورتس، برای خریدن گران‌ترین پنیر جهان باید ۶۰۰ دلار به ازای هر کیلو از آن پرداخت کنید، اما احتمالا اگر بدانید این پنیر از کدام حیوان گرفته می‌شود، شاید قبل از خرید این پنیر اندکی مردد شوید و شاید هم نخرید.

 این پنیر که قیمت هر کیلوگرم آن حدود ۶۰۰ دلار است، از شیر الاغ تهیه می‌شود و دلیل این امر این است که فقط یک مزرعه در جهان آن را تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، پنیری که از شیر الاغ تهیه می‌شود از پنیر شیر گاو یا شیر بز و بسیاری از پنیر‌های لوکس دیگر که مردم در رستوران‌ها و مراکز خرید ترجیح می‌دهند، بسیار برتر و در عین حال گران‌تر است.

تولیدکنندگان برای تولید یک کیلوگرم این پنیر به بیش از ۲۴ لیتر شیر الاغ نیاز دارند که تقریبا بیش از دو برابر شیر مورد نیاز برای تولید پنیر «موزارلا» است که از شیر گاومیش تهیه می‌شود.

پنیر تهیه شده از شیر الاغ در کل جهان تنها در یک مزرعه طبیعی که در صربستان واقع شده است، تولید می‌شود. منطقه «زاساویسکا» در صربستان یکی از سه منطقه در جهان است که از گونه‌های الاغ که در معرض خطر انقراض هستند، محافظت می‌کند.

این پنیر که با قیمت باورنکردنی به فروش می‌رسد به «پولی» معروف است و ترکیبات این پنیر، ۶۰ درصد از شیر الاغ و ۴۰ درصد شیر بز است.

تعداد الاغ‌هایی که در این مزرعه «زاساویسکا» شیر تولید می‌کنند تنها حدود ۲۰ ماده الاغ است و لذا صاحبان مزرعه با احتیاط فراوان سه بار در روز آن‌ها را می‌دوشند.

مالکان این مزرعه می‌گویند، دوشیدن یک ماده الاغ کاملاً با دوشیدن گاو متفاوت است، زیرا در مورد الاغ نمی‌توان از دستگاه شیردوشی استفاده کرد.

اگر از دستگاه شیردوشی برای دوشیدن استفاده شود، الاغ ماده شیر را در داخل خود نگه می‌دارد، بنابراین نمی‌توان آن را با دستگاه خارج کرد لذا باید از روش دوشش دستی استفاده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.